روسیه چندین سامانه دفاع هوایی در شمال سوریه مستقر کرد

منابع ناشناخته از استقرار سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه و میان برد روسی در بخش‌هایی از شمال سوریه خبر دادند.

منابعی در واحد‌های نظارت اعلام کردند نیرو‌های روسی سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه و میان برد را در نزدیکی خطوط جداکننده ارتباط نیرو‌های سوریه دموکراتیک موسوم به قسد (SDF) و «ارتش ملی سوریه» (نیرو‌های همسو با ترکیه و مخالفِ دمشق) در شمال شرق سوریه مستقر کرده‌اند.

العربی الجدید به نقل از این منابع که نخواستند نامشان فاش شود نوشت: «نیرو‌های روسی به همراه گروه‌های نظامی وابسته به نیرو‌های سوریه، طی ۲۴ ساعت گذشته، چهار سامانه دفاع هوایی کوتاه‌برد و میان‌برد از نوع «پانتسیر-اس ۱» در نزدیکی شهر تل تمر که تحت کنترل نیرو‌های قسد در شمال استان الحسکه است، را مستقر کرده‌اند.»

استقرار سامانه‌های پدافند هوایی توسط نیرو‌های روسی پس از حمله فشرده چند روز گذشته توپخانه ارتش ترکیه مستقر در منطقه موسوم به «سرچشمه صلح» و همچنین هدف‌گیری پهپاد‌های ترکیه علیه سایت‌های ارتش سوریه صورت گرفت. در این حملات مقر فرماندهی در شهر تل تمر و اطراف آن در حومه حسکه هدف قرار گرفت و تعدادی کشته و زخمی شدند.

این منابع تایید کردند که نیرو‌های روسی همچنین دو سامانه دفاع هوایی میان برد از نوع «بوک ام-۲ ای» را که با اهداف کوچک هوایی مقابله می‌کند در نقاط نظامی «تیپ ۱۶ پیاده» تحت حمایت نیرو‌های روسی مستقر کردند. این منطقه در شرق حومه شرقی شهر الباب واقع در منطقه «سپر فرات» که تحت کنترل» ارتش ملی سوریه» در شمال شرقی استان حلب است، قرار دارد.

نیرو‌های روسی در سوم ماه ژوئن کنونی نیز سه سامانه پدافند هوایی از نوع پانتسیر اس۱ ام (Pantsir-S۱) در درون فرودگاه قامشلی مستقر کرده است که روسیه به صورت مشترک با نیرو‌های سوری کنترل آن را برعهده دارد، مسکو چند روز پیش نیز ۵ جنگنده سوخو ۳۴ و چهار بالگرد از نوع K -۵۲ به این فرودگاه انتقال داده بود.

گفته می‌شود هدف از استقرار این پدافند رویارویی مستقیم با نیرو‌های ترکیه نیست، زیرا این امر باعث تنشی خطرناک و نابودکننده توافق سوچی ۲۰۱۹ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
ننگ بر این کشور بوقلمون صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ما هم باید باور ماور ببریم. البته اگه جزو دروغ ها و گنده گویی های نظامیان ما نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
جلوی حمله های هوایی ترکیه رو میخواد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
دم روسیه گرم اسراییل دیگه حمله موشکی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
یذره مطالعه کن معلوماتت رو ببر بالا بهت نخندن بقیه بانظرت. روسیه تو شمال سوریه یعنی هم مرز با ترکیه هست و اون قسمتها پابگاه داره اونبکه تو مبگی اسرائیل تو جنوب سوریه هست اونجا روسیه نیست اونجا فقط سپاه قدس ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
امین خان شما هم مطالعه تان را بالا ببرید چون موشک و هواپیما و پهبادهای اسرائیل میتواند پر آن منطقه مانور کند
آخرین اخبار