انتقاد نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از صدور قطعنامه علیه ایران

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از صدور قطعنامه علیه ایران انتقاد کرد و آن را نشانه عدم استقلال این نهاد دانست.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی  و امام جمعه  اراک  در خطبه های نماز جمعه اراک با انتقاد از صدور قطعنامه علیه ایران مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در شرایطی که اسرائیل سالها است بمب اتم می‌سازد، آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشوری (ایران) قطعنامه صادر می‌کند که تنها به دنبال استفاده صلح جویانه از انرژی اتمی است.

این تصمیم نابخردانه نشانه عدم استقلال آژانس و وابستگی آن‌ها به ابر قدرت‌های جهانی و اسرائیل غاصب است و از دولت و شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم در واکنش به این تصمیم ناعادلانه سطح روابط خود را با آژانس پایین آورند.

او در بخش دیگری از خطبه‌های خود به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و امنیت غذایی را درگرو فعالیت اصولی و هدفمند بخش کشاورزی دانست و گفت: در شرایطی که بازار جهانی گندم و کالا‌های اساسی در تلاطم افزایش قیمت هاست، توجه ویژه به بخش کشاورزی، بهره گیری از سیستم‌های نوین آبیاری، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خاک و افزایش راندمان مصرف انرژی از اصولی است که می‌تواند در خود کفایی و خود اتکایی کشور راهگشا باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به هفته محیط زیست استفاده از آب، هوا و تغذیه سالم را حداقل حقوق انسان‌ها دانست و از وضعیت آلودگی هوای اراک گلایه کرد.

امام جمعه اراک از مسئولان خواست تا با هم اندیشی، چاره اندیشی و مسولیت پذیری شرایط هوای اراک و تنفس شهروندان را تا حدی بهبود بخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.