آزادسازی خرمشهر با رشادت، جوانمردی و ایستادگی رزمندگان محقق شد

امام جمعه اراک گفت: افتخارات دوران دفاع مقدس باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد تا بدانند آزادسازی خرمشهر با رشادت، جوانمردی و ایستادگی رزمندگان محقق شده است.

قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد: در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر پس از ۳۰ روز مجاهدت رزمندگان اسلام به عنوان سمبل مقاومت در برابر حمله دشمن به آغوش میهن اسلامی بازگشت و خونین شهر به خرمشهر تبدیل شد.  

رزمندگان اسلام با انسجام  و وحدت به پیوندی ناگسستنی دست یافتند که عامل غافلگیری دشمن و در نهایت پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد.  

توکل به خدا، اعتماد و اطمینان به نصرت‌های الهی و اعتقاد راسخ به آرمان‌های امام راحل عامل پیروزی رزمندگان بود که با همدلی و هم‌افزایی، برگی دیگر به اوراق زرین و پرافتخار کشور افزودند.

افتخارات دوران دفاع مقدس باید نسل به نسل به جوانان انتقال یابد تا بدانند آزادسازی خرمشهر با رشادت، جوانمردی و ایستادگی رزمندگان محقق شده است.

با توجه به شرایط اقتصادی سخن از این مقوله افزایش جمعیت کمی سخت است، اما لازم است در دوران طلایی به تولید نسل پرداخته شود که اگر این زمان را از دست بدهیم امکان داشتن جمعیت جوان را از دست خواهیم داد.

موضوع خانواده یک امر بسیار ضروری، واجب و تکلیف شرعی است، زیرا صلابت جامعه و نسل‌های آینده در گرو خانواده‌ها و همت امروز مردم و به‌ویژه جوانان است.

استان مرکزی سال گذشته در پدیده طلاق رتبه ششم و در مقوله ازدواج رتبه ۲۴ را داشته که باید این دو مولفه به تعادل برسند.

مردم باید در روش تغذیه خود از مواد سالم که برای سلامت ارزش غذایی دارند، توجه بیشتری داشته باشند و از مصرف مواد غذایی که منجر به آسیب بدن می‌شود، بپرهیزند.

استان مرکزی امکانات و ظرفیت‌های بی‌شماری را در جای‌جای خود دارد، اما دولت و بانک‌ها باید حمایت کنند تا تولید ملی افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های موجود به‌طور کامل بهره ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.