آیت الله دری نجف آبادی:

دنیا و کشور در آستانه شرایط جدیدی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید ارزیابی‌های همه جانبه در مراکز علمی، سیاسی، استراتژی و بخش‌های مختلف صورت گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک را به شرح زیر بیان کرد.

دنیا و کشور در آستانه شرایط جدیدی است و باید ارزیابی‌های همه جانبه در مراکز علمی، سیاسی، استراتژی و بخش‌های مختلف صورت گیرد.

مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان به بحث نظام نوین تاکید کردند که باید این مهم مورد توجه همگان قرار گیرد و بحث نظام نوین باید مورد توجه جدی باشد، زیرا کشور در آستانه پیچ بزرگ تاریخی قرار دارد و هنر آن است که جایگاه خود را با قدرت حفظ کنیم.

با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های دنیا باید از این ظرفیت‌ها برای افزایش قدرت اقتصادی، تکنولوژی و فناوری، توسعه علمی، توسعه صنعتی، توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال سالم و مولد استفاده شود و استان مرکزی در این جریان با عظمت باید به خوبی نقش خود را ایفا کند.

در این مسیر، راهی جز همت و مجاهدت نیست و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم باید تجزیه و تحلیل‌های حکیمانه و راهبرد‌های دقیق و حساب شده داشته باشند.

اعتماد عمومی بسیار مهم و سرمایه کشور است و همه در یک کشتی قرار داریم و باید تلاش کنیم تا منافع ملی، مصالح ملی، اقتدار ملی و شوکت ملی به بهترین شکل رقم بخورد؛ همه باید تلاش کنند تا موتور محرکه در بخش‌های مختلف بچرخد و کشور روز به روز قدرتمندتر شود.


مسئولان نسبت به قیمت کالا‌های اساسی مدیریت و نظارت حکیمانه داشته باشند؛ قیمت‌گذاری بر روی کالا باید با سنجش کشش بازار و قسمت تمام شده کالا‌ها همراه باشد و به سادگی شوک به جامعه و بازار وارد نکند.

بعد از جنگ روسیه و اوکراین در دنیا تحولات جدیدی ایجاد شده و روسیه یکی از قطب‌های اساسی تولید گاز و نفت در دنیا است، بطوری‌که اروپا ۸۰ میلیارد مترمکعب گاز و ۱۱ میلیون بشکه نفت از روسیه وارد می‌کرده است.

روسیه همچنین از نظر صنایع سنگین هوایی، فولاد و صنایع نظامی و غیرنظامی و در زمینه سلاح اتمی و هواپیما و سایر زمینه‌ها پیشرفته است و از طرفی اوکراین نیز سالانه حدود ۹۴ میلیون تن تولید گندم داشته و ظرفیت‌هایی در خصوص تولید ذرت و حبوبات نیز داشته است.

تحولات جنگ اکراین و روسیه در افزایش قیمت نفت تاثیرگذار بوده، اما در کنار آن قیمت سایر محصولات نیز افزایش چند برابری داشته است.

هفته سلامت و تقدیر از تلاش‌گران این عرصه، هفته معلم و شهادت آیت‌الله مطهری از دیگر محور‌های خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.