نصب دستگاه فوق پیشرفته اصلاح دید در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان

با خرید و نصب یک دستگاه فوق پیشرفته اصلاح دید به روش پی آر کی، توان عملیاتی بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) در درمان عیوب انکساری چشم، باز هم افزایش یافت.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  گفت: برای خرید این دستگاه بیش از ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) هزینه شده است.

به گفته غزنوی:  دستگاه مزبور، با پی گیری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و مساعدت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، با ارز دولتی خریداری شده و به همین دلیل ارزش ریالی واقعی این دستگاه هشت برابر میزان هزینه خرید آن می‌باشد.

او  دقت و سرعت بالا، قابلیت‌های نرم افزاری جدید، انطباق بیشتر با تکنیک‌های روز درمان عیوب انکساری در دنیا و همچنین افزایش ایمنی بیماران را از خصوصیات منحصر بفرد دستگاه جدید عنوان کرد و گفت: دستگاه جدید بر خلاف دستگاه قدیمی محدودیتی برای استفاده افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم ندارد و امیدواریم با بهره گیری از این دستگاه فوق پیشرفته تعداد دیگری از هموطنان عزیزمان از استفاده از عینک بی نیاز شوند.

وی با تشکر از اعضاء هیئت علمی، دستیاران تخصصی و کارکنان بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س)، این مرکز درمانی را نگین پر افتخار نظام سلامت در شرق کشور برشمرد و گفت: با همت پزشکان متخصص و فوق تخصص گروه چشم پزشکی، تاکنون جمع کثیری از بیماران استان سیستان و بلوچستان و حتی سایر نقاط کشور با پرداخت تعرفه‌های مصوب از خدمات این مرکز استفاده کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با از سرگیری پذیرش بیماران خارجی، گستره ارائه خدمات فوق تخصصی این بیمارستان، به اتباع کشور‌های همسایه شرقی و جنوبی کشورمان هم بازگردد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان نیز گفت: واحد پذیرش بیماران خارجی این بیمارستان برنامه ریزی‌های جدیدی برای ارتقاء کیفی هتلینگ و همچنین بازآفرینی شرایط پذیرش این بیماران در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر علیرضا مالکی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان، دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته و همچنین متخصصین و فوق تخصص‌های نامدار در کشور است با اتکاء به داشته‌های خود می‌تواند روند پذیرش بیماران غیر ایرانی را به شیوه مطلوبی مدیریت کند تا به جایگاه واقعی خود در صنعت گردشگری سلامت کشور دست پیدا کند.

او گفت: روند بهره برداری از دستگاه اصلاح دید جدید بیمارستان الزهراء (س) با انجام نخستین عمل جراحی توسط استاد پیشکسوت چشم پزشکی کشور، جناب آقای پروفسور حسینعلی شهریاری آغاز شده و قرار است تا به زودی مراسم افتتاح رسمی این دستگاه نیز برگزار شود.

بیمارستان الزهراء (س) به عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی در کشور از سال ۱۳۶۵ تاسیس شده و در حال حاضر به عنوان یکی از ۳ قطب چشم پزشکی کشور در حال ارائه خدمات به بیماران و مراجعان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار