از ابتدای امسال صورت گرفت

واگذاری سرپرستی ۳ کودک در خراسان جنوبی

امسال از ۷ کودک دارای شرایط واگذاری، سرپرستی ۳ کودک به خانواده‌های متقاضی سپرده شده است و ۴ کودک دیگر نیز در شرف واگذاری هستند.

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش تعداد متقاضیان فرزندخواندگی و کم بودن آمار کودکان واجد شرایط واگذاری، به همه متقاضیان در همان سال ثبت نام کودک واگذار نمی‌شود لذا این خانواده‌ها در نوبت قرار می‌گیرند.

او در خصوص شرایط قانونی فرزندخواندگی گفت: زوجینی که ۵ سال از ازدواجشان می‌گذرد و حداقل سن یکی از آن‌ها ۳۰ سال است می‌توانند برای فرزندخواندگی اقدام کنند.

شرفی گفت: تمکن مالی، سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری و تملیک بخشی از اموال به نام کودک پس از تحویل، از جمله شرایط و قوانین وضع شده در سامانه فررندپذیری است.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۳۴ کودک به ۳۱ خانواده واگذار شده که به ۳ خانواده کودکان خواهر و برادر تحویل شده است.

او گفت: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی از ابتدای سال ۳۱ خانواده بوده است که در سامانه ثبت نام کرده اند و در نوبت واگذاری هستند.

هم اکنون سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده که از تاریخ ۹۹/۰۲/۱۶ مراحل درخواست فرزند خواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق سامانه به آدرس: http://adoption Behzisti. Net انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.