۹.۲ هکتار فضای سبز در ارومیه به بهره‌برداری رسید

شهردار ارومیه از افتتاح و بهره‌برداری ۹.۲ هکتار فضای سبز با اقدامات جهادی کارکنان شهرداری این شهر خبر داد.

حسین مهدی زاده روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح‌های فضای سبز گفت: ایجاد کمربند سبز در منطقه سنگی ارومیه به متراژ هفت هکتار یکی از طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

او می گوید: این کمربند سبز نه تنها مانع پیش روی غیر مجاز شهر می‌شود، بلکه در کنترل روان آب‌ها نیز بسیار موثر است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه برای ایجاد این کمربندی سبز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متر راه دسترسی ایجاد شده است، گفت: درختانی همچون گل محمدی، توت و بادام در این منطقه کشست شده است که هم مصرف آب کمی‌دارند و هم می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

او گفت: طبق پیش بینی‌انجام شده، پس از باردهی درختان این منطقه، سالانه به قیمت به روز بیش از چهار میلیارد تومان برای شهرداری درآمدزایی خواهد شد.

مهدی زاده همچنین به ناقص بودن سیستم آبیاری قطره‌ای نیز در این‌کمربند سبز نیز اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیارد تومان برای اتمام سیستم آبیاری اعتبار نیاز است که به زودی تامین می‌شود.

او همچنین در رابطه فضای سبز ۲.۲ هکتار به بهره برداری رسیده در منطقه دین پرست ارومیه، می گوید: این فضای سبز در منطقه کم برخوردار و در کمتر از سه ماه آغاز و به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه این‌فضای سبز حدود ۲ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد، گفت: بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان برای احداث آن هزینه شده است.

شهردار ارومیه گفت: با همکاری و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در تلاشیم تا فضای سبز مناسبی در مناطق کم برخوردار ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.