استاندار آذربایجان غربی:

شاخص‌های توسعه برخی مناطق ارومیه بسیار کمتر از متوسط استانی است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی برنامه ویژه توجه به نقاط محروم در استان به ویژه ارومیه گفت: شاخص‌های توسعه برخی مناطق ارومیه بسیار کمتر از متوسط استانی است.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با موضوع مناطق سالار، لاله، رشادت و شهید دین پرست ارومیه که پس از بازدید از این مناطق برگزار شد، می گوید: حداقل کاری که برای این مناطق باید انجام دهیم، آن است که شاخص‌های این مناطق را به متوسط استانی برسانیم.

او گفت: در بررسی شاخص ها، کل ارومیه لحاظ می‌شود و نقاط مختلف به صورت مجزا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد که باید در این خصوص کار اساسی صورت گرفته و شاخص‌های نقطه به صورت جدا مورد بررسی قرار گیرد تا نقصان‌ها مشخص شود.

او با اشاره به لزوم توجه به روش‌های مختلف دریافت اعتبار برای توسعه این مناطق گفت: با اعتبارات موجود امکان اقدامات سریع برای بهبود وضعیت مناطق دارای مشکل در آذربایجان غربی و شهر ارومیه وجود ندارد و نیازمند کار اساسی در این بخش هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در این خصوص، شهرداری‌ها تکلیف قانونی دارند و باید برای بهبود شرایط مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم شهر، اعتبار اختصاص دهند.

معتمدیان از اجرای طرح ۲۰۲۰ برای توسعه مناطق محروم شهری در سطح کشور خبر داد و گفت: در این قالب، ۲ هزار و ۲۰ نقطه در نظر گرفته شده و به صورت ویژه برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آن‌ها اعتبار گذاشته شده و اقدام صورت می‌گیرد.

او می گوی: البته در این قالب، در استان ما اقدام خاصی صورت نگرفته و هیچ دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده است.

او با بیان اینکه در این مناطق خانوار‌هایی زندگی می‌کنند که گرفتارترین مردم هستند، گفت: برای کمک به این افراد، ادارات و نهاد‌های مختلف باید هرچه در توان دارند، به صورت جهادی وارد عمل کنند و نباید به این موضوع به روند‌های اداری مرسوم تکیه کرد.

استاندار آذربایجان غربی بر استفاده از توان نهاد‌های حاکمیتی نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه این مناطق تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گزارش‌هایی برای این نهاد‌ها بدهیم تا آنان مجاب به اجرای طرح شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.