افتتاح طرح سامانه نوین آبیاری در بخش گندمان+تصاویر

همزمان با هفته جهاد کشاورزی امروز طرح سامانه نوین آبیاری در روستای نصیرآباد شهرستان بروجن افتتاح شد .

عطاءالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با ۱۱ بهره بردار، نردیک به ۱۸ هکتار مساحت دارد و با بهره برداری از آن برای ۴ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد.

شهرستان بروجن از شهرستانهایی است که مشکل جدی منابع آبی دارد و اجرای سیستم های نوین آبیاری یکی از ضرورتهای مدیریت بهتر منابع ابی و بهره وری تولید است .

در این شهرستان به عنوان یکی از شهرستانهای پیشرو اجرای سیستم های نوین آبیاری افزون بر حدود ۶۵ درصد اراضی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

اجرای این سیتمها در کل استان مورد توصیه است تا بتوانیم از منابع آبی محدودی که داریم بیشترین بهره وری را داشته باشیم .

در این طرح علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی میزان تولید هم افزایش می یابد.

به گفته ابراهیمی امسال حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به سیتمهای نوین آبیاری مجهز شده است و جهاد کشاورزی آمادگی تامین اعتبار منابع دولتی را دارد برای هرکدام از شهرستانها که به سمت اجرای سیستم های نوین آبیاری اقدام کند.

او می گوید: امسال به ازای هر هکتار حدود ۴۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای اجرای این سیتمها به کشاورزان داده می شود.

فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن هم گفت:از مجموع ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بروجن، ۲۱هزار هکتار آبی است؛ در منطقه گندمان از ۱۷هزار هکتار اراضی کشاورزی ۸ هزار هکتار آبی است و طی این مت ۸۰درصد از اراضی به سامانه تلفیقی آبیاری مجهز شده اند.


بیشتر بخوانید


کرمی می گوید: برنامه داریم در سال آینده ۸۰۰ هکتار از اراضی آبی سطح شهرستان را که پرونده آنها برای استفاده از تسهیلات آماده شده است بتوانیم به سامانه های نوین آبیاری مجهز کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار