طرح بهسازی بزرگراه سلفچگان- راهجرد قم عملیاتی شد

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح بهسازی ۱۴.۵ کیلومتر از بزرگراه راهجرد- سلفچگان، با اجرای روکش حفاظتی (اسلاری سیل) عملیاتی شد.

عباس شکوری گفت: به‌منظور صیانت و ارتقاء سطح سرویس در یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های ترانزیتی کشور، طرح بهسازی محور سلفچگان- راهجرد اجرایی شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با وجود اجرای طرح‌های متعدد عمران جاده‌ای در این محور، به دلیل ترافیک چشمگیر و ترکیبی، شاهد اضمحلال و خستگی زودرس آسفالت آن هستیم.

شکوری گفت: به همین منظور طی مطالعات صورت گرفته مقرر شد نسبت به اجرای عملیات لکه‌گیری هندسی و یک لایه روکش حفاظتی (اسلاری سیل) در طول ۱۴.۵ کیلومتر از این بزرگراه اقدام شود.

شکوری می گوید: مسیر اجرایی پروژه را در ۲ قطعه و در باند‌های رفت‌وبرگشت بزرگراه سلفچگان- راهجرداست و ۴.۵ کیلومتر از طرح بهسازی در قالب عملیات تراش آسفالت، لکه‌گیری هندسی و اسلاری سیل، در باند برگشت (۵.۱ کیلومتر قبل از تقاطع غیرهمسطح) و ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در انتهای حوزه (باند رفت) به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به مشخصات فنی روکش حفاظتی اسلاری سیل، گفت: این لایه حفاظتی آسفالت که در بین کارشناسان مربوطه به نام «دوغ آب قیری» معروف است دارای ترکیبی از قیر امولسیون، آب و سنگدانه است که با نفوذ در خلل و فروج آسفالتی ضمن جلوگیری از نفوذ آب و یخ‌زدگی در فصول سرد، موجب افزایش طول عمر آسفالت می‌شود.

شکوری میزان اعتبار تخصیصی پروژه را بالغ بر۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: عملیات اجرایی طرح از خردادماه امسال آغاز شده و تا پایان سالجاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره نگهداری راه‌های راهداری قم از رانندگانی که از محل اجرای پروژه تردد می‌نمایند، گفت: به دلیل گستره پوشش لایه حفاظتی اسلاری سیل بر روی سطوح آسفالتی، ضمن رعایت جوانب ایمنی، تعامل لازم با مجریان طرح را لحاظ فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار