کرمان میزبان منطقه‌ای دوره بازآموزی امدادی بانوان

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از میزبانی منطقه‌ای دوره بازآموزی امدادی ویژه بانوان جمعیت هلال احمر در استان خبر داد.

محمد امیرخانی گفت: دوره بازآموزی امدادی ویژه بانوان جمعیت هلال احمر با حضور نماینده سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از اعضای شورای معاونین استان در محل مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.

به گفته او، این دوره به مدت ۶ روز در حال برگزاری است و ۴۰ نفر از استان‌های بوشهر، خوزستان، لرستان، کرمان، فارس، مرکزی، یزد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی حضور یافتند.

امیرخانی می‌گوید: در این دوره فراگیران موضوعات آموزشی تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی، اسکان (سر پناه اضطراری)، حمایت‌های روانی و اجتماعی، بهداشت آب وتغذیه در شرایط اضطراری را مرور می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری دوره بازآموزی ویژه بانوان جمعیت هلال احمر نیز گفت: ارائه خدمات با کیفیت امداد و نجات بخش مهم و رسالت جمعیت هلال احمر است.

او می‌گوید: آموزش، پایه و اساس ارائه هرنوع خدمت پایدار است و میزان رضایتمندی خدمت گیرندگان با کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط مستقیم دارد.

رضا فلاح به تقویت، تجهیز و ارتقای ظرفیت‌های علمی و عملیاتی تیم‌های امدادی تاکید کرد و گفت: آموزش‌های ارائه شده باید به گونه‌ای باشد که نیاز‌های آسیب دیدگان در حوادث را پاسخ مطلوب دهد.

به گفته او، حضور تیم‌های کارآمد و مجهز امدادونجات در هر استان و شهرستان بسیار مهم و اطمینان بخش است.

فلاح به اهتمام جدی جمعیت هلال احمر به مقوله مهم آموزش و توانمندسازی نجاتگران اشاره کرد و می‌گوید: طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و بازآموزی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرارگرفته است.

به گفته او هرچه میزان توانمندی نجاتگران و امدادگران افزایش یابد، قطعا فرآیند اجرای عملیات‌های امدادونجات با دقت، سرعت و اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تخصص، نیاز جامعه، وظیفه و مسئولیت قانونی و منابع لازم چهار فاکتور مورد نیاز برای انجام درست و مؤثر یک فعالیت خوب و موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار