انتقاد مقام سازمان ملل از تصمیم انگلیس برای اخراج پناهجویان

مدیر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از تصمیم اخیر انگلیس برای اخراج پناهجویان انتقاد کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد مدیر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: تصمیم انگلیس برای اخراج پناهندگان به رواندا به طور کلی اشتباه است.

همچنین کمیسر امور پناهندگان سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم اخیر انگلیس گفت: اخراج پناهندگان و انتقال آن‌ها به رواندا، یک سابقه فاجعه بار به حساب می‌آید.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد در پی توافق بحث برانگیزی که انگلیس با رواندا به امضا رسانده و طی آن بر انتقال پناهندگان و پناهجویانی که از کانال مانش به شکل غیرقانونی گذشته اند، به رواندا تأکید دارد، انگلیس با مخالفت‌های بسیاری رو به رو شده است.

طبق گزارش این شبکه، در آستانه عملیات اخراج نخستین گروه از مهاجران و انتقال آن‌ها به رواندا، یک دادگاه در انگلیس درخواست‌ها برای تجدید نظر در این خصوص را بررسی می‌کند.

با وجود آنکه مدافعان حقوق بشر، سازمان ملل متحد، کلیسای انگلیکان و حتی خاندان سلطنتی انگلیس انتقاد‌هایی را از این طرح مطرح کرده اند، اما به نظر می‌رسد دولت بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در نظر دارد تا با اجرایی کردن این طرح، مانع عبور غیرقانونی از کانال مانش شود که از زمان برگزیت افزایش یافته است.

پیش از این نیز پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس با بیان اینکه گام نهایی اداری با هماهنگی کشور آفریقایی رواندا برداشته شده است، راه را برای اجرای این طرح هموار دانست و گفت: برغم تلاش‌ها برای به تاخیر انداختن اجرای این مصوبه دولت، مهاجران به رواندا فرستاده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار