۲۵ تن سیم مسی در رفسنجان سرقت شد

رییس اداره برق رفسنجان گفت: سرقت سیم برق امسال نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته و از ابتدای سال تا کنون ۲۵ تن سیم مسی از شبکه سرقت شده اند.

محمدرضا یوسفی گفت: سرقت سیم‌های برق در رفسنجان به چالشی برای مردم تبدیل شده و امسال این سرقت ها نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته رییس اداره برق شهرستان امسال ۲۵ تن سیم مسی برق با ارزش ۱۰ میلیارد تومان در رفسنجان به سرقت رفته و با توجه به اینکه در تابستان مصرف بار انرژی خطوط افزایش یافته نتوانستیم با توجه به حجم سرقت سیم‌های برق، اصلاح شبکه را به موقع انجام دهیم.

یوسفی گفت: با افزایش مصرف بار انرژی خطوط، افت ولتاژ ایجاد شده نارضایتی مردم را موجب شده است که در این زمینه یک تیم در قالب ۳ گروه برای اصلاح شبکه تشکیل داد تا بتوانند اصلاح شبکه را انجام دهند و مردم هم بتوانند از نعمت برق استفاده کنند.

به گفته او تا افق ۱۴۰۴ کل شبکه سیمی رفسنجان جمع آوری و به کابل خودگردان تبدلی می‌شود.

رییس اداره برق شهرستان رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان دوشنبه‌ها واحد‌های صنعتی مکلف هستند دستگاه‌های کارخانه‌ها را خاموش کنند.

به گفته یوسفی شهرداری رفسنجان متقبل شده است درختان مزاحم برای سیم‌های برق در خیابان‌ها را جمع آوری کند.

یوسفی گفت: در مورد واگذاری و صدور پروانه ساختمان نیز شهرداری قبلا استعلامات را نمی‌گرفت که در نهایت تعرضاتی به شبکه برق وارد می‌شد لذا شهرداری تصمیم گرفته که همکاری لازم را انجام دهد.

رییس اداره برق شهرستان گفت: در همین راستا قرار شد شهرداری با نظام مهندسی و اداره برق جلسات آموزشی برگزار کند تا جا‌هایی که خطوط ۲۰ برق رد می‌شود شهرداری رفسنجان از اداره برق استعلام گرفته و سپس پروانه ساختمان صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار