بازداشت ده‌ها تن در ترکیه به اتهام ارتباط با شبکه گولن

منابع ترکیه‌ای اعلام کردند ده‌ها تن از شهروندان این کشور به اتهام ارتباط با شبکه اپوزیسیون ترکیه بازداشت شدند.

منابع خبری ترکیه از صدور حکم بازداشت ده‌ها تن از جمله شماری از نظامیان به اتهام ارتباط با شبکه فتح الله گولن خبر دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول دادستانی آنکارا در چارچوب تحقیقات درباره سازماندهی طرفداران گولن در فرماندهی ژاندارمری حکم بازداشت ۱۷ تن را صادر کرد.

یک سرهنگ، دو سرگرد و ۵ درجه دار شاغل در ژاندارمری ترکیه در میان افرادی هستند که حکم بازداشت آنان صادر شده است. همچنین ۲ تن دیگر از افرادی که حکم بازداشت آنان صادر شده است از افسران اخراجی و ۲ تن نیز درجه دار بازنشسته هستند. بنابر گزارش‌های منتشره نیرو‌های امنیتی ترکیه عملیاتی را برای دستگیری این افراد در ۹ استان از جمله آنکارا آغاز کردند.

بر اساس گزارش دیگری که در پایگاه اینترنتی ان تی وی ترکیه منتشر شد، دادستانی مرسین نیز امروز حکم بازداشت ۴۴ نفر را صادر کرد. این افراد متهم به کمک مالی به اعضای شبکه فتح الله گولن شده اند.

طبق آخرین خبر‌ها نیرو‌های امنیتی ترکیه بامداد امروز به دستور دادستانی مرسین عملیاتی را به صورت همزمان برای دستگیری این افراد در استان‌های مرسین، کوجا علی، حکاری و شانلی اورفا آغاز کردند.

دولت ترکیه تشکیلات گولن را به نفوذ در ادارات و تلاش برای کودتا در پانزدهم ژوئیه ۲۰۱۶ متهم کرده است. در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ دست کم ۲۵۰ نفر کشته شدند. 

با این حال گولن، متحد سابق رجب طیب اردوغان که در تبعید در ایالت پنسیلوانیا، آمریکا زندگی می‌کند، از رد اتهامات مربوط به دست داشتن در تلاش برای کودتا خودداری کرد. ترکیه طرفداران و اعضای جنبش گولن را به عنوان «گروه تروریستی» مشخص کرده و نام آن را «سازمان ترور فتح الله» گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دیگه کسی توترکیه مونده که بازداشت نشده باشه
آخرین اخبار