خطر در کمین ۲۴ مدرسه فرسوده در اهواز

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: ۲۴ مدرسه قدیمی و فرسوده در این ناحیه آموزشی وجود دارد  و برخی مدارس به حدی فرسوده هستند که حضور دانش آموزان در این مدارس بسیار خطرناک است.

 صادق نیسی گمراوی گفت:  طبق دستورالعمل مصوب، خیران مدرسه ساز از پرداخت هزینه انشعاب مدارسی که می‌سازند معاف هستند و شرکت‌های آب و برق باید انشعاب را بدون دریافت هزینه از خیر، نصب کنند.

او می‌گوید: متاسفانه در مواردی همکاری نکردن این شرکت‌ها باعث می‌شود تا مدارس خیر ساز مورد استفاده و بهره برداری قرار نگیرند این در شرایطی است که نیاز مبرم به فضای آموزشی جدید در این ناحیه آموزشی وجود دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد:: ۱۳ مدرسه خیر ساز در این ناحیه آموزشی وجود دارد که به دلیل همکاری نکردن از سوی شرکت‌های مربوطه برای ایجاد انشعاب آب و برق، تاکنون بهره برداری نشده‌اند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به مهاجرت زیاد و بدون پیش بینی جمعیت به مناطق زیرپوشش ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز، کمبود فضای آموزشی در این منطقه بسیار مشکل ساز شده است، لذا ایجاد فضای آموزشی جدید در این منطقه بسیار نیاز است.

آقای گمراوی گفت: به عنوان مثال در منطقه اکباتان اهواز با یکهزار و ۵۰۰ خانوار یک مدرسه وجود ندارد. ۳۰ مدرسه خیر ساز هنوز تکمیل نشده و با معضل بزرگی با فضای آموزی در این ناحیه روبه رو هستیم.

شهرستان اهواز دارای چهار ناحیه آموزشی است که ناحیه یک آموزشی اهواز به دلیل وجود شهرک‌های تازه ساز و وجود مناطق کم برخوردار با داشتن بیش از ۸۵ هزار دانش آموز زیرپوشش، یکی از پر تراکم‌ترین نواحی آموزشی اهواز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.