بازسازی کلاس کانکسی سوخته در سردشت دزفول/ ۲۰۰ کلاس جایگزین مدارس سنگی می‌شوند

قربانی با اشاره به بازسازی مدرسه کانکسی حادثه دیده در سردشت دزفول گفت: امکان احداث مدرسه در مناطق عشایری وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: مدرسه کانکسی که بر اثر اصابت صاعقه در بخش سردشت دزفول دچار آتش سوزی و خسارت شد با احداث کلاس درس بازسازی می‌شود.

او افزود: این کلاس کانکسی در منطقه سردشت دزفول شامگاه ۳۰ دی ماه امسال بر اثر برخورد صاعقه دچار آتش سوزی شد و ۳ نفر از معلم‌های مستقر در این کلاس و ۳ نفر از اهالی منطقه دچار سوختگی و آسیب شدند.

قربانی با بیان اینکه این حادثه برای نخستین بار رخ داده، اظهار داشت: با وجود اینکه کانکس در منطقه مرتفع نبوده جای تعجب دارد که صاعقه چگونه با آن اصابت کرده است.


بیشتر بخوانید

وضعیت ۳ آموزگار آسیب دیده بر اثر اصابت صاعقه در دزفول


۳۱۵ کانکس جایگزین مدارس سنگی می‌شوند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه ۳۱۵ کانکس در استان برای استقرار در مناطق عشایری استان در نظر گرفته شده است تا جایگزین مدارس چادری شوند، تصریح کرد: ساخت مدرسه در مناطق عشایری به دلیل تردد، ییلاق و قشلاقی که در منطقه انجام می‌شود مناسب نیست.

او با اشاره به اینکه در مواردی مدارس سنگی و یا شبانه روزی در مناطق عشایری ساخته شده است، ادامه داد:، اما به دلیل کوچ عشایر مدارس فرسوده می‌شوند و یا به دلیل نوع فرهنگی که در منطقه وجود دارد، تمایلی به حضور فرزندان خود در مدارس شبانه روزی ندارند.

قربانی هزینه‌هایی که مدارس شبانه روزی برای آموزش و پرورش به همراه دارد را بالا دانست و گفت: ضمن اینکه چنین مدارسی در مناطق عشایری خوزستان کاربردی نیست، این در حالی است که در حال حاضر در شهر و روستا‌های استان مدارس کانکسی وجود ندارد و تنها در مناطق عشایری با توجه به شرایط کوچ عشایر از کلاس‌های کانکسی استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: سخت گذر بودن منطقه و پراکندگی زیاد مناطق عشایری و شرایط اقلیمی نیز عوامل دیگری هستند که ساخت مدارس ساختمانی را در این مناطق دشوار می‌کند و با وجود سختی‌هایی که وجود دارد در مناطق محروم خوزستان ساخت مدارس روند بسیار خوبی را در سال‌های اخیر داشته است، به عنوان مثال در منطقه محروم احمد فداله شهرستان دزفول ۷ مدرسه با کمک سپاه، ۸ مدرسه با کمک بنیاد برکت و ۵ مدرسه پیش ساخته احداث شد.

۲۰۰ کلاس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان می‌شوند

علی قربانی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ کلاس سنگی در خوزستان وجود دارد که مقرر شده در مدت ۳ سال جمع آوری شوند، گفت: برای امسال برچیدن ۳۰۰ مدرسه سنگی در استان مصوب شد که جایگزینی ۲۵۰ مدرسه نهایی شده و ساخت ۲۰۰ مدرسه نیز عملیاتی شده است.

او اظهار داشت: برچیدن مدارس سنگی در منطقه سردشت دزفول از ۴ سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


استفاده از آموزش مجازی در مناطق سخت عبور و دور افتاده

قربانی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه در مناطق سخت گذر و کوهستانی بسیار سخت و امکان پذیر نیست، گفت: می‌توان در این مناطق از آموزش مجازی استفاده کرد، چون آموزش مجازی می‌تواند بسیاری از مشکلات آموزش را در مناطق دور افتاده برطرف کند.

او تصریح کرد: اگر مخابرات زیرساخت لازم استفاده از اینترنت و شبکه ارتباطی را در مناطق کوهستانی و عشایری استان فراهم کند اداره کل نوسازی مدارس خوزستان این آمادگی را دارد که در زمینه تهیه تبلت و تلفن همراه دانش آموزان این مناطق ورود کند، زیرا آموزش مجازی در مناطق دور افتاده و سخت گذر می‌تواند یک راهکار بسیار خوب آموزشی در جهت توسعه آموزش در این مناطق و کاهش هزینه‌های ساخت مدرسه شود.

ساعت ۲۲ دوشنبه ۳۰ دی ماه امسال بر اثر برخورد صاعقه با یک کلاس کانکسی در منطقه سردشت دزفول و آتش گرفتن این کلاس ۳ معلم و ۳ نفر از اهالی منطقه که برای کمک به معلمان آسیب دیده وارد عمل شدند دچار سوختگی شدند که در بیمارستان سوانح سوختگی اهواز بستری هستند.

در پی این حادثه وزیر آموزش و پرورش دستور رسیدگی به وضعیت سلامت معلمان آسیب دیده را صادر کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.