۲۷۰ روستا در انتظار اتصال به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان جنوبی گفت:۲۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هنوز به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان جنوبی در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گفت: هم اکنون ۶۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

او گفت: ۲۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هنوز به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند که با برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و تا نیمه سال آینده تمام این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

بهی همچنین گفت: هم اکنون ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش تلفن همراهند و تا پایان سال این آمار به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

آذری مدیر منطقه‌ای مخابرات خراسان جنوبی گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، مخابرات آمادگی دارد زیرساخت‌های ارتباطی استان را با سرعت بالا توسعه دهد و تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های شهر‌های استان را برای ورود به نسل ۵ اینترنت آماده کنیم.

استاندار هم توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در استان را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به کم برخوردار بودن استان باید برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز علاوه بر کار جهادی در استان، از مسئولان کشوری هم پیگیری جدی داشته باشیم.

 قناعت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان و بویژه در روستا‌ها را از اولویت‌های دولت دانست و گفت:توسعه ارتباطات در روستا‌ها علاوه بر رضایتمندی، رفاه و آسایش مردم زمینه ماندگاری مردم در روستا‌ها را در پی دارد.

او آنتی دهی ضعیف و عدم دسترسی به اینترنت در برخی نقاط استان را از مشکلات استان دانست و گفت:این مشکل در زمان بروز حوادثی همچون از ریل خارج شدن قطار در طبس بیش از پیش نمود پیدا کرد که باید برای رفع این مشکل مسئولان مربوطه تلاش بیشتری کنند.

استاندار همچنین گفت:دستگاه‌های اجرایی استان موظفند محصولات و تکنولوژی‌های مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.