آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده است

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور بابیان اینکه آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده است گفت: امسال تمام دستگاه‌ها در کشور ملزم به هزینه کرد یک درصد از اعتبارات خود در زمینه پدافند غیرعامل در استان‌ها می‌باشند.

آقای رسول رحیمی در جلسه شورای پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی در تبریزگفت: با توجه اهمیت موضوع تمامی روسای دستگاه‌ها باید شخصا در جلسات شورای پدافندغیرعامل حاضر شوند و تمامی مصوبات شورا باید بجد پیگیری و اجرا شود.

امروزه تهدیدات هر روز در حال بروز شدن می‌باشند و تمامی دستگاه‌ها باید با بروز رسانی اقدامات و اطلاعات خود از امادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخوردار باشند.

 آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده و با توجه به اینکه یکی از امن‌ترین و کم جرم‌ترین استان‌های کشور بوده و استانی مرزی و قطب صنعتی کشور است در زمینه پدافند غیرعامل نیز از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخودار است.
سردار عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اقدامات دفاعی به عنوان اصلی‌ترین قدرت برای پدافند غیرعامل می‌تواند از هویت کشور و ملت در مقابل تهدیدات جدی که وجود دارد محافظت کند.

 اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته نشود تمامی دستاورد‌ها را در کمترین زمان از دست خواهیم داد به همین دلیل مسوولان باید به صورت مداوم شرایط و وضعیت را رصد کنند تا از امادگی قابل قبولی برخوردار باشیم.

 تهدیدات پیش رو بسیار ناشناخته و نو ترکیب هستند که در مقابله با آن‌ها باید به یک خوداتکایی جامع دست یابیم.

از این رو باید تمام اصول مرتبط با پدافندغیرعامل را بشناسیم و عمل کرده و مبتنی بر وضعیت و شرایط پیش رو تمرینات و مانور‌های لازم اجرا شود.

 با توجه به متغییر بودن تهدیدات باید قدرت موجود را متناسب با تغیبر و تحولات به روز کنیم در غیراین صورت آسب پذیری بیشتری خواهیم داشت.

شبکه اینترنتی باید متفاوت از شبکه داخلی باشد در غیر اینصورت در صورت حمله سایبری با مشکل مواجه خواهیم بود و مجموعه‌های مسوول باید در کنار شبکه اینترنت شبکه‌های داخلی خاص خود را داشته باشند.

پدافند غیرعامل می‌تواند ما را در مقابل بسیاری از تهدیدات محافظت کند و تمامی دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در حوزه پدافندی بیش از پیش باید توجه کرده و علاوه بر گزارشات کاغذی بایستی گزارشات میدانی و عملی که اطمینان بخشی بیشتری دارد را ارایه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار