تلاش شبانه روزی برای شبکه پایدار گازرسانی

سرپرست شرکت گاز فارس گفت: عملیات توسعه شبکه و نگهداری از تجهیزات و خطوط لوله به عنوان دو راهبرد اصلی شرکت گاز استان در عرصه خدمت‌رسانی برشمرده می‌شوند.

علی اکبر میدانشاهی با تشریح بخشی از اقداماتی که در آستانه فصل تابستان به منظور تعمیر و نگهداری شبکه‌های گازرسانی صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به قدمت گازرسانی در فارس، آغاز فصل گرما فرصت مناسبی برای ترمیم مشکلات است و طبق روال هر ساله کارشناسان حوزه بهره برداری نسبت به سرویس و تعمیرات دوره‌ای و اساسی (اورهال) ایستگاه‌های تقلیل فشار سطح استان اقدام می‌کنند.

او گفت: عملیات حفظ و نگهداری شبکه نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از هدررفت انرژِی دارد، با ترمیم نقص‌هایی که در شبکه گاز رسانی و تجهیزات وجود دارد به اهدف کلانی نظیر مصرف بهینه انرژِی، پاسداشت محیط زیست، ارتقا سلامت عمومی جامعه و پایداری جریان گاز در طول سال دست خواهیم یافت.

این مقام مسئول با تاکید بر این که عملیات حفظ و نگهداری شبکه منحصر به تابستان نیست و در فصل گرم سال به صورت گسترده تری صورت می‌گیرد، گفت: کارشناسان شرکت گازاستان با تلاش شبانه روزی به دنبال محرومیت‌زدایی هستند و علی‌رغم شرایط ویژه و سختی کار، قدم‌های استواری برداشته می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان فارس با تشریح گوشه‌ای از اقداماتی که برای پایداری شبکه گازرسانی استان انجام شده گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه‌های موجود، توسعه شبکه‌های گازرسانی، احداث ایستگاه‌های جدید تقلیل فشار از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای پایداری جریان و توسعه شبکه گازرسانی صورت می‌گیرد.

میدانشاهی گفت: در همین راستا احداث ایستگاه‌های حفاظت کاتدی، طراحی مجدد شبکه‌های توزیع و افزایش قطر شبکه‌ها در دستور کار قرار دارد.

این مقام ارشد حوزه انرِژِی استان فارس گفت: بهسازی و مقاوم سای تاسیسات گازرسانی با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ملت شریف ایران تحمیل شده دچار وقفه نشده است و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به دنبال پایداری شبکه گازرسانی در سطح استان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار