امام جمعه موقت بافق:

از مصادیق فقرزدایی توجه به دانش‌بنیان‌ها است

حجت‌الاسلام سمتی گفت: از مصادیق فقرزدایی و پیشرفت جامعه، توجه به دانش‌بنیان‌ها و حمایت از صنایع و شرکت‌های خلاق به عنوان صنایع دانش بنیان است.

حجت‌الاسلام هادی سمتی گفت: قدم اول برای زنده بودن و حیات یک جامعه، قیام برای خدا است و این قیام با وجود یکسان بودن هدف آن که همان رسیدن به حق و عدالت است، همواره به یک شکل نیست.

او گفت: اقتصاد دانش بنیان می‌تواند یکی از مصادیق قیام برای خدا باشد که مسئولان این حوزه باید با کنار گذاشتن سلایق و علایق شخصی و توجه به مصلحت عمومی جامعه، زمینه لازم برای ایجاد کسب و کار و شرکت‌های صنایع خلاق را فراهم کنند.

سمتی گفت: گاهی این قیام در شکل مبارزه است که این مبارزه نیازمند شرافت انسانی است و مصداق دیگر آن، عرصه حرکت‌های سیاسی است و در سیاست داخلی و خارجی زیربنای موفقیت، همان قیام در راه خدا است.

او گفت: سیاست داخلی و خارجی ما اگر با درنظر گرفتن مصلحت ملی پیش رود، قیام اتفاق می‌افتد.

امام جمعه موقت بافق گفت: سیاست آمریکا در برابر ایران نشانه حماقت و دیوانگی محض است و دشمنان نمی‌خواهند باور کنند که ما می‌توانیم، بلکه می‌خواهند القا کنند که جامعه ما ضعیف است.

او گفت: وقتی از فرهنگ صحبت می‌کنیم، یعنی همان باور‌ها و برداشت‌هایی که رفتا ما را جهت می‌دهند و به هر میزانی که باور‌ها و فرهنگ صحیحی در یک جامعه وجود داشته باشد، رفتارصحیحی نیز از آن ناشی می‌شود.

سمتی گفت: فرهنگ اصلی‌ترین مسئله کشور است چراکه اگر فرهنگ حل نشود، حرکت عمومی کشور دچار اختلال می‌شود.

او گفت: فرهنگ سرمایه داری است که فقر را ایجاد می‌کند و این فقر در اثر حاکم شدن روحیه ثروت اندوزی به وجود می‌آید.

امام جمعه موقت بافق گفت: مسئله امروز ما در جامعه با وجود همه مشکلات اقتصادی، همچنان فرهنگ است و اگر می‌خواهیم سیاست و آسیب‌های اجتماعی جامعه را درست و حل کنیم، ابتدا باید فرهنگ را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار