برگزاری رویداد ملی عصر امید، دستیابی به دانشگاه کارآمد، پاسخگو و مهارت محور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: رویداد رویداد ملی عصر امید، جریان‌ساز سند تحول و تعالی و دستیابی به دانشگاه کارآمد، پاسخگو، مهارت محور و اشتغال آفرین است.

نوید نصیری زاده گفت: در دی ماه سال ۱۴۰۰ با دریافت دستورالعمل برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی از سوی سازمان مرکزی، ستاد استانی و واحد تشکیل و جلسات متعددی در خصوص تبیین این رویداد عظیم برای روسا، مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان رشته‌های مختلف واحد‌های استان برگزار شد.

او می گوید: به همین منظور فاز اول به گفتگوی چهره به چهره، اطلاع رسانی از طریق فضا‌های مجازی و جلسات حضوری برای فراخوان هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی، زیرساخت‌های آزمایشگاهی، ایده آرا و استارتاپ و شرکت‌های خلاق و فناور و در ادامه معرفی برگزیدگان هر محور به سازمان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و سپس برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای آمادگی افراد منتخب برای حضور در نمایشگاه مصلی بزرگ تهران اختصاص یافت.

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این رویداد با حضور افراد منتخب در خرداد  ۱۴۰۱ شکل گرفت. در این مرحله ۶۵ تیم نوآور و فناور در نمایشگاه حضور داشتند که برنامه ریزی لازم برای اعزام، اسکان و هماهنگی برای تحویل غرفه و نقل و انتقال صورت گرفت.

او می گوید: حضور در این نمایشگاه موجب انعقاد ۴۵۹ تفاهم نامه و قرارداد به مبلغ ۵۶۹ و نیم میلیارد ریال شد. 

به گفته او در رویداد ملی عصر امید از سوی حامیان مالی، مبلغی به ارزش ۶۶۰ میلیون ریال جذب اعتبار گردید. مشارکت اعضای هیات علمی استان در داوری‌های جام سها و جام بوم و کسب و کار نیز از دیگر برنامه‌های جانبی رویداد بود.

نصیری زاده گفت:  ترکیب شرکت کنندگان استان یزد در بخش‌های مختلف شامل هسته ها، گروه‌های پژوهشی و زیرساخت، ایده و استارتاپ و شرکت‌های فناور و خلاق  به ترتیب برابر با ۱۶٪، ۹٪، ۲۰٪، ۲۳٪، ۳۲٪ حضور داشتند.

او می گوید: شرکت‌های فناور و خلاق موفق به انعقاد قرارداد‌هایی مجموعا به ارزش ۱۳۱ میلیارد ریال شدند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: این رویداد مهم به منظور منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و آغاز حرکتی بزرگ به سمت فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان و جریان‌ساز سند تحول و تعالی دانشگاه برای  دستیابی به دانشگاه کارآمد، پاسخگو، مهارت محور و اشتغال آفرین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار