تشکیل یک تیپ چندملیتی در شرق اروپا

وزیر دفاع آلمان از تشکیل تیپ چندملیتی در شرق اروپا برای بازدارندگی در مقابل روسیه خبر داد.

کریستیه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در جمع خبرنگاران در برلین گفت به عنوان یک اقدام بازدارنده در پهنه شرقی اروپا حضور نظامی خواهیم داشت.

وی در مورد آخرین تصمیمات دولت آلمان برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین گفت: در نشست امروز وزرای دفاع عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره جنگ و حمایت از اوکراین گفتگو می کنیم. وی ادامه داد: تاکنون در خصوص ارایه زودهنگام آموزش به نظامیان اوکراینی در مورد استفاده از «تانک مجهز به توپ هویتزر ۲۰۰۰» با وزرای دفاع هلند و اوکراین توافق حاصل شده است و سپس این سامانه تانکی با نظامیانش به اوکراین منتقل می‌شود. ما به عنوان آلمان در حمایت از اوکراین، همواره در توافق و هماهنگی با متحدان خود قرار داریم؛ از جمله با هلند، انگلیس و آمریکا در زمینه تحویل «موشک انداز‌های چندگانه» در حال هماهنگی هستیم.

وزیر دفاع آلمان تصریح کرد: ما با سه سامانه مشابه از این نوع و همین طور راکت‌های متناسبی که این سامانه‌ها نیاز دارند، به انضمام آموزش و تحویل قطعات یدکی، مشارکت خواهیم داشت. آموزش استفاده از این «موشک انداز‌های چندگانه» را می‌توانیم در پایان ماه ژوئن جاری شروع کنیم و احتمالا تحویل این سامانه‌ها به اوکراین به اواخر ژوئیه یا اوایل اوت آینده بازمی گردد. دیدار امروز به منزله ارسال پیامی مهم است که ما به شکل متحد از اوکراین حمایت می‌کنیم و این حمایت نه تنها متوجه اتحادیه اروپا که مدنظر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز هست. پیشنهاد ما به ناتو آن است که چگونه می‌توانیم «پهنه شرقی» اروپا را همچنان از طریق یک حضور جدی تقویت کنیم و ما به عنوان آلمان، این آمادگی را داریم که فرماندهی چنین تیپی از نیرو‌های نظامی چندملیتی را برعهده بگیریم و به طور گسترده و جدی در این مساله مشارکت کنیم.

کریستیه لامبرشت گفت: باید روشن شود که این حوزه، حوزه بدون خطری نیست و ما این خطر‌ها را می‌بینیم و به همین علت آماده ایم در میان و بلندمدت، این حمایت را به عمل آوریم و به این علت می‌خواهیم این پیشنهاد را مطرح کنیم تا سایر متحدان ما نیز بتوانند در این باره مشارکت داشته باشند و در سریعترین زمان ممکن بتوانیم این تیپ نظامی را تشکیل دهیم. هر چه می‌گذرد، درمی یابیم که چالش‌های ما در حال بیشتر شدن هستند و در مورد آلمان نیز صدق می‌کند و می‌توان همه این چالش‌ها را از طریق سازمان ناتو حل و فصل کرد؛ در روز یکشنبه آینده، صندوق ویژه به مبلغ یکصد میلیارد (یورو) تشکیل می‌شود و ما به عنوان وزارت دفاع فدرال آلمان نیز در موقعیتی قرار داریم که این چالش‌ها را پذیرا شویم و سپس به طور متناسب برایشان پیشنهاد ارایه کنیم و این پیام مهمی است که از سوی متحدانمان در این دیدار ارسال می‌شود.

وی گفت: ما پیشنهاد دادیم که نیرو‌های نظامی آلمان در محل حضور داشته باشند و این بیانگر پیام مهمی است که باید مساله بازدارندگی حتما در اوکراین باشد؛ باید این تضمین و سایر حمایت‌ها به سرعت از اوکراین به عمل آید. او خاطر نشان کرد: ما با لیتوانی هماهنگ کرده ایم که این حضور از طریق راه اندازی تیپ چندملیتی از نیرو‌های نظامی در اوکراین وجود داشته باشد و باید این حضور بسیار سریع و با حمایت از نظامیان بیشتر صورت پذیرد.

لامبرشت افزود: ما باید در مورد این پیشنهاد حتما با هم گفتگو کنیم. این مهم است که پیام روشنی را از طریق تشکیل تیپ نظامی ارسال کنیم و ممکن است ملیت‌های مختلفی در شکل گیری این پیشنهاد مشارکت داشته باشند و ما نیز حاضریم که فرماندهی این نیرو‌ها را برعهده بگیریم.

وزیر دفاع آلمان گفت: پیشنهاد ما آن است که با حمایت از متحدانمان در «پهنه شرقی اروپا» و احتمالا در کشور‌های دیگر اروپا، این حضور را داشته باشیم و در این باره با شرکایمان، تبادل نظر خواهیم کرد تا این امکان را برای کشور‌های اروپای شرقی فراهم آوریم.

برچسب ها: آلمان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
داعشی های اروپایی
آخرین اخبار