برگزاری افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیاده راه بوعلی همدان

رئیس کمیته افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره عصر امروز ساعت ۱۷ در محدوده پیاده راه بوعلی همدان برگزار می‌شود.

 

محمدمهدی کلهری گفت: افتتاحیه این دوره از جشنواره با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و به صورت مردمی در شهر همدانی برگزار می‌شود.

او گفت: این مراسم از پیاده‌راه بوعلی‌سینا آغاز و با اجرای برنامه شادپیمایی ادامه یافته و برنامه‌های رسمی آن از ساعت ۱۸ در پیاده راه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته افتتاحیه، اختتامیه و برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: یک کامیون سیار در میدان امام خمینی (ره) شهر همدان مستقر شده و برنامه‌های شاد کودکانه با حضور مجری برنامه‌های کودک و نوجوان در این محل اجرا می‌شود.

کلهری با بیان اینکه هنرمندانی از جمله «حمید گلی، علی فروتن و رضا فیاضی» نیز مهمان آیین افتتاحیه این دوره از جشنواره هستند، ادامه داد: دبیر و رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز در این آیین سخنرانی می‌کنند.

او گفت: عروسک مل مل و دیگر عروسک‌ها نیز در برنامه افتتاحیه حضور دارند و جزء بخش‌های شاد هنری این مراسم هستند.

رئیس کمیته افتتاحیه، اختتامیه و برنامه‌های جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: تجلیل از ۲ فرزند شهید نیز برای آیین افتتاحیه جشنواره بیست و هفتم در نظر گرفته شده است.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.