تئاتر، تاثیرگذارترین و نزدیک‌ترین هنر به زندگی و رسانه فرهنگی هنری است

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: تئاتر نزدیک‌ترین هنر‌ها به زندگی است و شاید بشود از آن به عنوان زنده‌ترین و تأثیرگذارترین رسانه فرهنگی هنری هم یاد کرد.

در متن پیام امیر مشهدی عباس آمده است: در ۲ سال گذشته کرونا فاصله بسیار زیادی میان مردم و هنر‌های نمایشی ایجاد کرد و عزیزان بسیاری را از ما گرفت و آرامش بسیاری را تسخیر کرد، اما نتوانست قلب‌های ما را تسخیر کند. اینکه توانست سالن‌های نمایش را اشغال کند و جای تماشاگر را خالی نگه دارد حاکی از نشانه‌های خداوندیست. اینکه باید قدر یکدیگر و در کنار یکدیگر بودن را بدانیم. اما هیچ اشغالگری دائمی نیست.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در ادامه این پیام آورده است: حالا به لطف خدا و همت مردم و زحمت کادر درمان، سالن‌ها یک به یک باز شدند و پس از چند بار به تأخیر افتادن جشنواره و به زحمت افتادن هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان که عاشقانه نمایش‌های خود را آماده نگه داشتند؛ به تدریج چشم مشتاقان به اجرا‌های تازه و هنرمندان تازه نفس روشن می‌شود.

مشهدی عباس ادامه داد: خدا را شاکریم که امسال بیست و هفتمین پله از نردبان بلند و محکم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را نظاره‌گریم. ارزش این جشنواره به بودن در کنار هنرمندان و مردم است، روز‌هایی که حال یکدیگر را می‌پرسیم آثار یکدیگر را می‌بینیم، از هم یاد می‌گیریم و برای یک سال آینده از هم انرژی می‌گیریم.

او در این پیام آورده است: هر روز ارزش لطفی که خداوند به ما دارد را بدانیم و موهبت کار کردن برای کودکان و نوجوانان و جایگاه این هنر را قدر بدانیم و این قطار پویا و پر مسافر شادمانی را برای ایستگاه‌های بعدی هدایت کنیم.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره بین المللی با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.