آغاز ساماندهی و مرمت مقابر میرزایی در شهر زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان گفت:ساماندهی و مرمت مقابر میرزایی در زنجان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان انجام می‌شود.

ارجمند گفت: مرمت مقابر میرزا مهدی و میرزا ابوالقاسم مجتهد در شهر زنجان ساماندهی و مرمت می‌شود مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و در صورت افزایش تخصیص اعتبارات، عملیات مرمتی کامل‌تر نیز در این بنا انجام شد.

او می گوید: پاک سازی، عایق کاری رطوبتی، اندودکاری و بندکشی، آجرکاری و شفته ریزی، رنگ آمیزی، هره چینی نیم آجری سنتی، تعمیر پله‌های آجری، اندود گچ و خاک بر روی دیوار‌ها و زیر سقف و خارج کردن بند‌های فرسوده در این دو مقبره تاریخی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان گفت: مرمت بنای تاریخی یک امر مستمر است و هیچ گاه انتها نمی‌پذیرد؛ چراکه  برای محافظت و نگهداری از آن باید ادامه داشته باشد.


مقبره سید ابوالقاسم مجتهد میرزایی مربوط به دوره قاجار است و در انتهای خیابان امام، میدان ۱۵ خرداد، کوچه رضایی واقع‌شده و میرزامهدی مربوط به دوره قاجار است و در بلوار پائین، روبروی شهرداری ناحیه ۲ واقع‌شده‌اند که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.