صیانت از امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضا

رییس حوزه قضایی خوی گفت: صیانت از امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضا است.

حجت الاسلام عباسعلی امامی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد بعداز عرض تبریک هفته قوه قضائیه گفت: شهادت شهدایی همچون شهید بهشتی و شهید حاج قلی زاده دادستان شهید خوی مایه افتخار قوه و اجرای عدالت در جامعه است که باید راه این شهیدان در اجرای عدالت و مبارزه با فساد در جامعه ادامه داده شود.

او با بیان اینکه صیانت از امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضا است و گفت: حراست از امنیت شهروندان چه امنیت جانی و چه امنیت اقتصادی خط قرمز دستگاه قضایی می‌باشد.

او می گوید: ما متولیان دستگاه قضا اجازه نخواهیم داد عده‌ای امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه و شهروندان را به خطر بیندازند.

اوهمچنین گفت: عده‌ای سود جو با سواستفاده از صداقت و بی اطلاعی مردم از قوانین با راه اندازی شرکت‌ها و صندوق‌های مالی صوری کلاهبرداری نموده و اموال مردم را به سرقت می‌بردند.

امامی در این زمینه از مردم خواست: قبل از وارد شدن در شرکت و قرار داد‌های اقتصادی از معتبر بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایند و بعدا سرمایه خود را در اختیار شرکت و صندوق‌های مالی قرار دهند.

او با اشاره به اینکه بعضی بنگاه‌های اقتصادی که به هر نحوی از مردم کلاه برادری کرده اند با ورود دستگاه قضا تعطیل شده اند وعوامل آن‌ها دستگیر شده اند و گفت: دستگاه قضا با تمام قدرت با اخلال گران اقتصادی که امنیت اقتصادی مردم را به خطر می‌اندازند باقاطع برخورد می‌کند.

رئیس دادگستری خوی در قسمت دیگری از سخنان خود به مسئله خانواده و معظل طلاق اشاره کرد و گفت: امنیت و تداوم زندگی خانواده‌ها یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا می‌باشد. ولی بخاطر مشکلات اقتصادی و کج اندیشی بعضی از مردم طلاق در جامعه زیاد شده است و اجرای مهریه‌های سنگین مشکلات اقتصادی زیادی را در جامعه بوجود آورده است.

او در این زمینه گفت: در سال ۹۹ آمار طلاق درخوی۳۵ درصد افزایش داشت که با تلاش‌های مشاوران خانواده و شورا‌های حل اختلاف به ۱۵ در صد رسیده است.

امامی گفت: بسیاری از این مشکلات خانوادگی به دلیل تشریفات زیاد جوانان، ناآگاهی در بعضی از مسائل در زندگی خودافزایش داشته است.

امامی می گوید: به یقین اعلام می‌کنم که ۵۰ درصد این پرونده‌ها نیاز به دستگاه قضا را ندارندوچنین مواردی باید در خود کانون خانواده‌ها به صورت میانجیگری ریش سفیدان و معتمدان محلی و خانوادگی مشکل خانواده‌ها حل می‌شد.

اودر مورد افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضارا بی اطلاعی و نا آگاهی مردم از قوانین حقوقی دانست وگفت: در طول یکسال حدودا ۴۱ هزار پرونده در دادگستری خوی توسط کارکنان رسیدگی و مختومه شده اند.

رئیس دادگستری خوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست باید در آگاهی بخشیدن به مردم فعالیت بیشتری نمایند و نقش خود را دراین زمینه به نحو احسن ایفا نمایند.

امامی در ادامه سخنان خود به سالن تشریح پزشک قانونی خوی اشاره کرد وگفت: با ورود دستگاه قضا سالن تشریح این شهرستان بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دادگستری خود در پایان به فعالیت‌های غیر قانونی وغیر مجاز وبدون پشتوانه بعضی از کانال‌ها اشاره کرد و گفت:کانال‌های معاند حریم پاک اهل قلم و رسانه‌های مجوز دار را مورد تعرض قرار می‌دهندومردم نباید به حرف آن‌ها گوش دهند.

او می گوید:این کانال‌های معاند عملکرد مسئولان شهر را زیر سوال می‌برند که قطعا با آن‌ها برخورد قاطع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.