کمبود ۱۰ هزار معلم و نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: این کمبود احساس می‌شود که در تلاشیم تا به اشکال مختلف این مسئله را جبران نماییم.

مسعود حمیدی نژاد نگرانی آموزش و پرورش خوزستان را در بحث نیروی انسانی دانست، زیرا تعدادی از کارکنان بازنشسته و تعدادی مهاجرت می‌کنند.

او با یادآوری اینکه تعداد نیروی انسانی ورودی خوزستان به اندازه تعداد خروجی‌ها نیست این مسئله را طبیعی خواند، ولی به آموزگاران توصیه کرد در استان خوزستان خدمت کنند.

آقای حمیدی نژاد در ادامه راه حل این مسئله را ۲ نوبته کردن تعدادی از مدارس و دعوت از آموزاگاران بیش از ساعات موظفی خود عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: برای تدریس اگر بتوانیم به مرور، سالانه حدود ۵ هزار ورودی به دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم ظرف چند سال آینده این مشکل برطرف می‌شود، اما امسال اگرچه نگران نیستیم و معلمان را تامین خواهیم کرد، اما تعداد نیروی انسانی به طور قطع حس خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام شده برای مناطق محروم نیز به بازسازی یا تاسیس مدارس با یاری خیران اشاره کرد و خبر داد که بخشی از مدارس مشکل دار از نظر ساختمانی و زیربنایی تا مهرماه بازنگری و بازسازی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.