فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی:

سیره شهدا الگوی مقابله با توطئه‌های دشمنان است

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: سیره و منش کارگزاران شهید، الگوی کامل مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در صحنه‌های استقامت در مقابل توطئه‌های دشمنان و گامی موثر و تسریع کننده در تحقق دولت اسلامی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید قربانعلی کوچری اولین فرماندار شهید کشور در خوی گفت: برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید درباره گذشته و مجاهدت‌ها و حماسه‌های رزمندگان انقلاب اسلامی معرفت کامل داشت.

او می گوید: ضروری است تا سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب، حول محور مقام شهید و شهادت را نسل جوان مطالعه کنند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: راه، هدف و مسیر شهدا، ائمه معصوم (ع) و پیامبران خدا همواره یکی بوده است و آرمان‌شان باهم تمایز نداشت، چرا که خون امام حسین (ع) اسلام را در مقابل دشمنان بیمه کرد و امام باقر (ع) و امام سجاد (ع) مبانی شیعه را تثبیت کردند و در مجموع همه آن‌ها به دنبال نجات بشریت و به سعادت رساندن آن بودند.

سردار شهسواری با تاکید بر ادامه راه شهدا گفت: شهید کوچری و مسلک این شهیدان باید برای نسل جدید تبیین شود و این وظیفه‌ای برعهده تک تک آحاد جامعه است.

او با اشاره به وارستگی‌های شهید مهدی باکری نیز گفت: وی عصاره اخلاص لشکر عاشورا بود که معنا و مفهوم‌های غنی مانند ایثار، فداکاری، بزرگ‌منشی، ایثارگری را در وجود خود متبلور کرده است و نمونه بارز از صد‌ها مرد بی‌ادعای دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهید مهدی باکری در وصیت‌نامه خود جمله‌ای آسمانی، حکیمانه و عارفانه مبنی بر «خدایا مرا پاکیزه بپذیر» ذکر کرده است، گفت: مرام شهیدان برگرفته از سبک زندگی و سیره اولیای الهی است.

او با بیان اینکه شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شد تا نسل جدید مفهوم شهادت، ایثارگری و فداکاری را به صورت ملموس درک کنند، گفت: نسل جدید به یک الگوی ملموس نیاز داشت، تا درک کند چنین انسان‌های وارسته و شایسته‌ای در عالم هستی وجود دارد.

شهید کوچری بیست و دوم دی ماه ۱۳۱۹ در شهر باصفای خوی دیده به جهان گشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.