اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور به میراث فرهنگی قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به این استان به حوزه‌های مربوط به این دستگاه اختصاص یافت.

علیرضا خزایلی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به این استان به حوزه‌های مربوط به این دستگاه اختصاص یافت که این مبلغ علاوه اعتباراتی است که به منظور آزادسازی اراضی دولتخانه صفوی و تکمیل طرح ساماندهی این مجموعه تاریخی اختصاص می‌یابد.

 بخش قابل توجهی از این اعتبارات به منظور احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی در بخش مرمت هزینه خواهد شد.

 تخصیص این اعتبارات بخش زیادی از نیاز‌های اعتباری بنا‌های تاریخی استان قزوین و سایت باستان شناسی را مرتفع می‌کند.

آزادسازی اراضی دولتخانه صفوی قزوین که تحت تملک ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است نیز با دستور رییس جمهور در جریان بازدید و در قالب مصوبات سفر با جدیت دنبال می‌شود تا در آینده نزدیک شاهد پیشبرد ادامه طرح ساماندهی این مجموعه تاریخی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با بیان اینکه نیازمند معرفی جاذبه‌های قزوین به منظور جذب گردشگر و همزمان با آن ارتقای وضعیت امکانات و زیرساخت‌های این حوزه هستیم، گفت: در کنار اعتبارات یاد شده، مشوق‌ها و تسهیلاتی را نیز برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری تدارک دیده ایم تا شاهد تقویت زیرساخت‌های این بخش در استان پرجاذبه قزوین باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار