دیدار سید حسن نصرالله با رئیس دفتر سیاسی حماس + عکس

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه او دیدار کرد.

به گزارش شبکه الاتحاد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (پنجشنبه) از اسماعیل هنیه و هیئت همراه او استقبال کرد. در دیدار بین این دو، تحولات مختلف سیاسی و میدانی در فلسطین، لبنان و منطقه و مورد بررسی قرار گرفت. محور مقاومت، تهدیدها، چالش‌ها و فرصت‌ها و آرمان فلسطین نیز از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار بین این دو مقام مقاومت بود.

اسماعیل هنیه این هفته به لبنان سفر کرده است. هرچند جنبش حماس در بیانیه خود در خصوص سفر منطقه‌ای هنیه علل آن را شرح نداده، گمان می‌رود این سفر شامل مذاکراتی در خصوص عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و ایجاد ائتلاف‌های نظامی جدید از سوی این رژیم در منطقه باشد. هماهنگی حماس و حزب الله برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی نیز ممکن است از دیگر دلایل سفر هنیه به لبنان باشد. 

گفتنی است، اخیرا تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منابع گازی در مرز مشترک بین دو سرزمین افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی مدعی شده میدان گازی «کاریش» متعلق به این رژیم است و اقدام به استخراج گاز کرده است. از سوی دیگر، دبیرکل حزب الله لبنان این اقدام را «تجاوز» خوانده و اعلام کرده است تمام گزینه‌های مقاومت روی میز خواهد بود.

هنیه قرار است در این سفر با میشل عون، رئیس جمهور، نجیب میقاتی، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار کند.

حسن نصرالله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار