تکمیل و ساخت ۷۶ پروژه آموزشی تربیتی استثنایی در ۲۶ استان کشور

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی گفت: از زمانی که نوسازی مدارس رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریت‌های خود را بر مدارس استثنایی تعریف کرده است.

حمیدرضا تقی پور در نشستی مشترک با رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: وظیفه آموزش و پرورش در حوزه آموزش استثنایی سنگین‌تر است.

او گفت: مکان فیزیکی آموزش در کنار امکانات نرم افزاری، تاثیر بسزایی در پیشبرد امر آموزش دارد. از زمانی که نوسازی مدارس رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریت‌های خود را بر مدارس استثنایی تعریف کرده است.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در قالب طرح آجر به آجر تا کنون چهار پویش برپا شده است و پویش پنجم "صحن حرم مدرسه‌ام" است که از دهه کرامت آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دارای دو رکن اساسی ترویج فرهنگ رضوی و دوم مشارکت در امر مدرسه سازی است.

به گفته تقی پور هدف از راه اندازی این پویش کمک به ساخت و تکمیل هشت مدرسه استثنایی به نیت امام هشتم (ع) است. خیرین و عموم مردم می‌توانند به سامانه آجر به آجر مراجعه و هر مبلغی که تمایل داشته باشند برای ساخت این مدارس کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۶ پروژه آموزشی تربیتی استثنایی در ۲۶ استان کشور در دست تکمیل هستند گفت: اولویت تکمیل با مدارسی خواهد بود که پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته و در مناطق محروم قرار گرفته باشند.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پاسخ به پرسشی پیرامون تمهیدات این سازمان برای ایمنی مدارس با توجه به اعلام آمار مدارس ناایمن در تهران از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: مدارس فرسوده‌ای از سال‌ها قبل داریم که برخی از آن‌ها ناایمن هستند؛ اما مدارسی که اکنون ساخته می‌شوند دارای استاندارد‌های ایمنی لازم هستند.

وی افزود: در خصوص ناایمن بودن فضای مدارس، ابتدا باید تعریف کنیم که فضای ناایمن یعنی چه. ایمنی یک مدرسه شاخص‌ها و آیتم‌های مختلفی دارد، بسیاری از این آمار‌هایی که مطرح می‌شود از این جمله استاندارد‌ها و شاخص‌ها هستند. با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان آتش نشانی مدارس بسیارپرخطر را شناسایی کردیم و اقداماتی را در دست اجرا داریم تا رفع و رجوع شود.

تقی‌پور با اشاره به اینکه ۲۴۲۰ مدرسه از سوی سازمان آتش‌نشانی در تهران بررسی شده بود که از ۹۲۴ مدرسه ایراداتی گرفتند گفت: از این تعداد در سطح استان تهران، ۱۰ درصد کلاس‌های درس، نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند. ما بقی ایراد‌ها و اشکالاتی که گرفته می‌شود خارج از این دوگروه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار