۴۸۱ هزار پرونده در محاکم قضایی استان همدان رسیدگی شد

یکسال اخیر ۴۸۱ هزار پرونده در مجموعه قضایی استان همدان رسیدگی شده است.

محمدرضا عدالت‌خواه رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در این مدت ، ۳۴۹ هزار فقره پرونده در دادگستری و ۱۳۲ هزار هزار فقره در شورای حل اختلاف و در مجموع ۴۸۱ هزار در مجموعه قضایی با ۲۴۰ قاضی و ۹۸۰ کارمند و ۶۵۰ عضو شورای حل اختلاف سراسر استان رسیدگی شده است.

محمدرضا عدالت‌خواه گفت:  قرارداد‌های عادی در بنگاه‌های املاک و خودرو بیشترین و پیچیده‌ترین پرونده در دستگاه قضایی در کشور است چرا که شهروندان فکر می‌کنند که قولنامه‌های بسته شده در بنگاه‌ها از اعتبارلازم برخوردارند، اما در واقع این قولنامه‌ها از اعتبار برخوردار نیستند و اگر به دنبال معامله‌ای هستند قبل از پرداخت ثمن معامله، باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

او با اشاره به اجرای برنامه سند تحول قضایی گفت: این برنامه در ۳ بازه زمانی کوتاه مدت یعنی تا تیر پارسال، میان مدت تا پایان تیر امسال و طولانی مدت پایان سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده که در استان همدان در بازه کوتاه مدت ۹۵ درصد، میان مدت ۸۵ درصد و طولانی مدت ۸۰ درصد محقق شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: استان همدان در زمینه صلح و سازش با اجرای ۴۵ درصدی سازش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

 در ستاد تالیف قلوب هم تا کنون ۴۲ فقره قتل عمدی مصالحه شده و در اجرای طرح معتذرین ۱۷ هزارنفر از شکات عذرخواهی شده که ۹۵۰۰ نفر عذرخواهی آن‌ها پذیرفته شده است.

محمدرضا عدالت‌خواه گفت:با توجه به آمار بالای پرونده‌های وارده به دستگاه قضا، این مجموعه با کمبود نیرو و اعتبار مواجه است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.