رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان:

نابسامانی‌های جامعه به بحران خانواده‌ها بر می‌گردد

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان گفت: نابسامانی‌های جامعه نشأت گرفته از بحران خانواده‌ها است.

حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمود محمدی در دیدار با امام جمعه سیرجان، با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید بهشتی و یارانش گفت: شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه مظلوم بود و بزرگترین و بدترین اتهامات را برعلیه این شهید والامقام نسبت دادند و شهادت او سبب شد که مردم آگاه و جریانات انحرافی انقلاب نمایان شوند و در نهایت انقلاب زنده‌تر شد.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان پیرامون اجرای سند تحول دستگاه قضایی در گام دوم انقلاب توضیحاتی ایراد کرد و گفت: در این سند مبارزه با فساد، پیشگیری از جرایم، احقاق حقوق عامه، تخصصی شدن شعب و ارتقای رضایت مندی مردم، ترسیم شده است.

حجة الاسلام والمسلمین محمدی نابسامانی‌های جامعه را نشأت گرفته از بحران خانواده‌ها قلمداد کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی آشکارا اعلام کردند که مادران خانواده‌های ایرانی را به لجن خواهند کشید و قصدتان این است که حرمت خانواده‌ها شکسته شود و متاسفانه امروزه شاهد از هم گسیختگی خانواده‌ها هستیم.

او تعداد پرونده‌های یک سال اخیر را ۶۸ هزار فقره عنوان کرد و گفت: کسانی که دغدغه دین و عشق به اهل بیت (ع) دارند باید به ترویج اخلاق اسلامی در جامعه کمک کنند و از رواج مهریه های، سنگین جلوگیری نمایند.

حجة الاسلام والمسلمین محمدی اختلافات زناشویی را مخل اجتماع دانست و گفت: با بررسی آمار دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در سیرجان، شاهد افزایش ۳۷ درصدی طلاق هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار