آیت الله دری نجف آبادی:

دستگاه قضا باید با یاریگران دشمن در فضای مجازی برخورد کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دستگاه قضا باید با افرادی که در فضای مجازی آب به آسیاب دشمن میریزند برخورد کند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست گرامیداشت هفته قوه قضائیه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

فضای مجازی در جامعه یکی از موضوعات بسیار مهم است که دستگاه قضا باید با افرادی که در این زمینه آب به آسیاب دشمن میریزند برخورد کند.

دستگاه قضا باید در جامعه از نفود افراد سود جو و فرصت طلب جلوگیری کند و به عنوان سند مشروعیت و حمایت از حقوق ملت و آزادی خواهی در جامعه باشد.

امنیت در جامعه یک مسئله بسیار مهم است و مراکز امنیتی باید هوشیار بوده و از شگرد‌های دشمنان نباید غافل نباشند و راه نفود دشمن باید به حداقل برسد و این نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در جامعه میباشد.

دستگاه قضا باید به عنوان یک دستگاه عدالت نمونه و الگو در جامعه در اجرای عدالت خواه باشد.

قضات باید با تشخیص درست در امر اجرای عدالت و قضاوت در جامعه به عنوان امانت دارای نسبت به حقوق همه افراد در جامعه ادای وطیفه کنند تا عدالت در جامعه و کشور از یک سلامت و امنیت برخوردار باشد.

استان مرکزی می‌تواند به عنوان استان پایلوت در بحث عدالت و اجرای عدالت و اقدامات حکیمانه مطرح باشد که نیاز است چالش‌های موجود در این زمینه برطرف شود.

اصلاح مجرمین و مجازات‌های بازدارنده هم باید از طریق دستگاه قضا در جامعه بررسی شود تا شاهد کاهش جرم در جامعه باشیم، مجرم‌های سابقه دار باید از سایر مجرمین تفکیک شوند.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این جلسه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

باید با ایجاد امنیت رفاه و آزادی در جامعه شاهد رشد و شکوفایی در جامعه باشیم که در راس این موارد باید اجرای عدالت به موقع مد نظر قرار گیرد و قوه قضایه باید برای تحقق این امر تلاش کند.

سند تحول قوه قضائیه یک اقدام موثر میباشد که نیاز است با یک همدلی جمعی در اجرای این سند تلاش‌های لازم انجام شود.

در قوه قضاییه این سند در زمان حضور آیت الله رئیسی در این قوه تدوین شد و پس از آن با همان چهارچوب و کمی تغییر این سند در دولت نیز تدوین شد که باید بتوان ضرب و ارتباطی بین این سند را انجام داد و قطعا نقاط مشترک فراونی می‌توان در این دو سند پیدا کرد.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم مطالبی به شرح زیر عنوان کرد.

تکریم مراجعین به دستگاه قضا مهم است و حقوق شهروندی مربوط به همه اقشار جامعه است و همه باید از حقوق شهروندی در جامعه مورد برخوردار باشند.

هدف وبرنامه و محوریت دستگاه قضایی بنابر سیاست‌های ترسیمی ریاست قوه قضاییه، تکریم مراجعان به دستگاه قضا و اجرای عدالت از بدو ورود مردم تا اجرای رای است.

رعایت استقلال قضایی یکی دیگر از رسالت‌های مهم قوه قضائیه در جامعه میباشد که به جد در این زمینه برای اجرای عدالت تلاش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.