شرکت ۴۴ هزار و ۳۸۷ داوطلب لرستانی در آزمون سراسری

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه لرستان گفت: امسال ۴۴ هزار و ۳۸۷ داوطلب لرستانی در پنج گروه آموزشی آزمون سراسری با هم رقابت می‌کنند.

اسماعیل رک رک گفت: امسال ۶۱ درصد داوطلبان کنکور سراسری با تعداد ۲۷ هزار و ۲۹۷ نفر در این استان خانم و ۳۹ درصد با تعداد ۱۷ هزار و ۹۰ نفر آقا هستند و روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه به رقابت می‌پردازند.

وی می گوید: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۲۱هزار و ۵۹۷ داوطلب بیشترین تعداد دواطلب آزمون سراسری امسال را در این استان دارد.

وی گفت: شمار داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۸۹۸ نفر، علوم انسانی ۱۳ هزار و ۴۲۵ نفر، گروه زبان‌های خارجه چهار هزار و ۳۹۸ نفر و گروه هنر سه هزار و۶۹ نفر است.

رک رک ادامه داد: آزمون سراسری در ۱۰ شهرستان استان و ۶ حوزه امتحانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه هشتم تیر، گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه نهم تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه یازدهم تیر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می گوید: تمام حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی آماده برگزاری آزمون شده است و انتظار می‌رود داوطلبان راس ساعت مقرر در محل آزمون خود حضور یابند و محل برگزاری آزمون را از قبل شناسایی کنند.

وی گفت: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند تلفن همراه، تبلت، ماشین حساب و سایر موراد خودداری کنند و تنها اقلام ضروری از جمله مداد، پاک‌کن و تراش به همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.