پوشش تحصیلی دوره اول ابتدایی در آذربایجان غربی ۹۶.۱۷ درصد است

رییس اداره برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دوره اول ابتدایی در آذربایجان غربی ۹۶.۱۷ درصد بوده که از میانگین کشوری (۹۵ درصد) مطلوب تر است.

محمد قهرمانی روز سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس تبیین و تشریح برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی استان آذربایجان غربی گفت: در سال‌تحصیلی جاری، هفت هزار و ۵۰ نفر بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است که در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.

او می گوید: نظارت و پیگیری اجرای رایگان دوره پیش دبستانی در مناطق عشایری برای سالتحصیلی آینده در دستور کاربوده که هدف گذاری آن پوشش ۷۸ درصدی نوآموزان است.

قهرمانی با بیان اینکه حمایت مالی از دانش آموزان مناطق محروم برای ارتقاء پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل لازم است گفت: تقویت جایگاه گروه‌های آموزشی، تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان و معلمان برای حل مشکلات ملی و محلی، طراحی و تدوین ملاک‌ها و شرایط رتبه بندی و انتخاب معلمان نمونه، تدوین و اجرای نظام رتبه بندی مدارس از مهمترین برنامه‌های آموزش ابتدایی در سال تحصیلی آینده خواهد بود.

او گفت: ارتقای توانمندی های قرآنی معلمان و مدیران مدارس ابتدایی در قالب طرح اتقان در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان سال آینده نیز اجرا و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: بهبود نرخ ارتقاء و پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در دستور کار قرار دارد.

میرصادق جامعی، گفت:در نوبت دوم سالتحصیلی گذشته و به منظور جبران افت تحصیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا،  ۱۰۹کانون جبران و تثبیت یادگیری (مرحله اول) در مدارس دوره ابتدایی استان فعال بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.