زمین مورد نیاز برای پارک علم و فناوری زنجان تأمین می شود

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: زمین مورد نیاز برای پارک علم و فناوری زنجان با همکاری راه و شهرسازی در حال تأمین شدن است.

آذر پیوند گفت: مصوبه مربوط به تأمین زمین برای پارک علم و فناوری در اراضی گرده داغ با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در حال طی مراحل اداری و در واقع روی ریل است.

او می گوید: امور مصوبات مربوط به سوله راه‌اندازی کارخانه نوآوری، فعالیت پارک در محل ستادی تغییر سهام‌داران صندوق پژوهش و فناوری ارزش آفرین اشراق، تخصیص زمین ۲۲۰ هکتاری در برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان هم در حال پیگیری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: برای برگزاری رویداد تانا که با حضور مسئولان پارک‌های کشوری در تاریخ ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود نیازمند همکاری ارگان‌ها هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان هم گفت: ستاد مربوطه در کیلومتر ۵ جاده فرودگاه قرار دارد که دارای هشت بخش تحقیقاتی، ۳۵ عضو هیأت علمی و محقق، ۳۸ نیروی کارشناسی اداری و پژوهشی، ۲۰ نیروی پشتیبانی، مجتمع تحقیقاتی، مرکز رشد و پنج ایستگاه تحقیقاتی است.

عباسی می گوید: این مرکز تحقیقاتی، مرکز رشد واحد‌های فناور، ایستگاه تحقیقات زراعی خیرآباد، ایستگاه تحقیقات زیتون طارم، مجتمع تحقیقاتی قره چریان، پایگاه تحقیقاتی دیم خدابنده، پایگاه تحقیقات پسته ماهنشان و مجتمع آزمایشگاهی شهید جعفری را هم دارد.

رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان هم گفت: از ابتدای امسال تشکیل قرارگاه دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته و این قرارگاه تشکیل شده است، در این راستا کمیته راهبردی فناوری نانو و همچنین پردیس‌های فناوری و نوآوری هم در وزاتخانه جهاد کشاورزی تشکیل شده که از بین ۱۰ دهکده فناوری پیش‌بینی شده برای کشور، چهارمین دهکده در زنجان راه‌اندازی شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.