میز خدمت مسئولان قضایی استان قزوین در شهرک شهید بهشتی

میز خدمت مسئولان قضایی استان در مسجد شهرک شهید بهشتی (باغ نشاط) قزوین برگزار شد.

به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه؛ میز خدمت دادگستری استان قزوین با حضور مسئولان قضایی و برخی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک شهید بهشتی (باغ نشاط) برگزار شد.

علی شعبانی در جمع مردم شریف این شهرک گفت: رسیدگی به تظلمات و احقاق حق از وظایف ذاتی قوه قضاییه است، اما دستگاه قضایی مستقیماً در تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضایی نقشی ندارد و این حجم از پرونده در مراجع قضایی ناشی از بی احتیاطی در مراودات اجتماعی، عدم آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات حقوقی و قضایی و حضور افراد فرصت طلب است.

 مردم باید به این موضوع واقف باشند که وظیفه قاضی رسیدگی پرونده بر اساس ادله، اسناد و مدارک ارائه شده است و قاضی نمی‌تواند به دنبال اثبات ادعای افراد باشد.

 شهروندان در مراجعه به مراجع قضایی باید قبلاً دلایل و شواهد ادعای خود را جمع‌آوری و به قاضی ارائه دهند و همکاران قضایی نیز بر اساس قانون رسیدگی خواهند کرد.

یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه امروز، عدم آگاهی و دانش حقوقی مردم است و همین موضوع باعث می‌شود که در بسیاری از معاملات خود متضرر شوند و سپس به مراجع قضایی رجوع کنند و شاید به واقع حق با آن‌ها باشد، اما ادله‌ای برای اثبات و حقانیت خود در دست نداشته باشند.

قاضی مکلف است بر اساس مدارک و مستندات حکم قضایی صادر کند و شاید این حکم قضایی با عالم واقع که قاضی از آن بی اطلاع بوده و مدارکی نیز ارائه نشده است، در تضاد باشد.

مردم شهرک شهید بهشتی مسائل و مشکلات شهری خود از حیث عدم استقرار خانه بهداشت، عدم احداث اماکن ورزشی، رفع خطر برای ورودی شهرک، وقوع سرقت‌های خود را مطرح کردند و مسئولان قضایی نیز قول پیگیری تا حد توان را دادند و در خصوص مسائل حقوقی و قضایی نیز دستورات لازم صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.