اولین محموله غلات اوکراین از زمان آغاز جنگ ارسال شد

یک مقام روسیه از ارسال نخستین محموله غلات پس از آغاز جنگ اوکراین، شامل هفت هزار تن غلات از بندر «بردیانسک» اوکراین خبر داد.

یک مقام روسیه گفته است کشتی حامل ۷ هزار تن غله از بندر «بردیانسک» اوکراین حرکت کرده است. این اولین محموله غلات است که از زمان آغاز جنگ اوکراین از این کشور صادر شده است.

به گزارش مسکو تایمز، اوگنی بالیتسکی، شهردار «ملیتوپول» اوکراین که از سوی روسیه به این مقام منصوب شده اعلام کرد: «پس از چندین ماه تاخیر، اولین کشتی تجاری که بندر بردیانسک را ترک کرد، حامل هفت هزار تن غله به مقصد کشور‌های دوست  است». 

وی گفت که کشتی‌های روسیه در دریای سیاه «امنیت» سفر را تضمین می‌کنند و افزود که بندر اوکراین مین زدایی شده است.

گفتنی است که «بردیانسک»، شهری بندری در استان زاپوریژیا اوکراین است که در تصرف روسیه قرار دارد.

روسیه برای اعلام «حسن نیت» نیروهای خود را از جزیره مار خارج می‌کند

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرده برای «نشان دادن حسن نیت» نیروهای خود را از «جزیره مار» خارج می‌کند تا ثابت کند مانع خروج کشتی های غلات از بنادر اوکراین نمی‌شود.

جزیره مار در جنوب اوکراین قرار دارد و پیش‌از این رسانه‌ها از حضور پررنگ روسیه در آن خبر داده بودند. 

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بحران غذا در جهان تشدید شده و قیمت مواد غذایی تا چند برابر افزایش پیدا کرده است. سازمان‌ها و مقامات غربی روسیه را مسئول این بحران معرفی کرده اند. این در حالی است که روسیه می‌گوید مانعی در برابر ارسال غلات اوکراین ایجاد نکرده و تنها دلیل عدم ارسال مواد غذایی «مین‌گذاری» آب‌های جنوب و شرق اوکراین بوده است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته مجددا تاکید کرد کشور‌های غربی با ارسال بی‌رویه سلاح به اوکراین فرآیند جنگ را طولانی‌تر می‌کنند و بحران کنونی غذا نیز به خاطر همین کشور‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار