گرما و وزش باد همچنان در خراسان رضوی ادامه دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: گرمای هوا برای امروز، پنجشنبه همراه با وزش باد شدید در نواحی شرقی و جنوبی این استان ادامه دارد.

مرتضی اثمری گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت تا روز‌هایی ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

او گفت: روز گذشته نیز پدیده جوی غالب در خراسان رضوی وزش باد شدید در کنار گرمای هوا بود که انتظار می‌رود از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش قابل ملاحظه دما در سطح استان باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای ۴۵ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده اند.

اثمری گفت: دمای هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۴ و ۴۲ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش‌بینی می‌شود برای امروز نیز در گرمترین ساعت با سه درجه کاهش به ۲۹ درجه بالای صفر برسد.

هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی

همچنین مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد با توجه به افزایش سرعت وزش باد صادر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و با افزایش فشار هوا در سطح استان خراسان رضوی از امروز چهارشنبه بر شدت و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد که در مناطق بادخیز استان همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و همچنین احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه این وضعیت تا روز سه‌شنبه هفته آتی بطور متناوب با شدت و ضعف ادامه دارد، نسبت به هشدار‌های لازم در زمینه آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و همچنین سقوط اجسام از ارتفاع و خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.