افزایش۶۳ هزار نفری داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۱نسبت به پارسال

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس آخرین آمارها، داوطلبان آزمون سراسری امسال نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در سومین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد.

دکتر زلفی گل گفت: بر اساس آخرین آمارها، داوطلبان آزمون سراسری امسال نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش‌تر از سال قبل است و بیشتر این افزایش در گروه علوم انسانی و ۴۲ هزار و ۱۸ نفر است.

کنکور سراسری امسال در نوبت صبح و از ساعت ۸ در دانشگاه بوعلی، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور همدان تا ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت: رشته‌های علوم پایه و علوم ریاضی طی سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، متأسفانه به جای هدایت تحصیلی، هدایت تحمیلی در انتخاب رشته داوطلبان کنکور دارد رخ می‌دهد، باید مشکل مهارت‌محور کردن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد، مهارت‌محور کردن فارغ‌التحصیلان نیاز به حمایت فرابخشی دارد

وزیر علوم گفت: یک کار فرهنگی هم باید انجام شود و همه تحصیلکرده‌های دانشگاهی به دنبال شغل دولتی نباشند. بحث کارآفرینی باید برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد تا کسانی که از دانش آموخته می‌شوند با حمایت‌های دولتی هم کارآفرینی کنند و هم در شرکت‌های دانش بنیان به کار گرفته شوند.

سید مهدی مسبوق تصریح کرد:امسال ۳ درصد شمار شرکت کنندگان کنکور در مقایسه با پارسال افزایش یافته است و ۵۴ درصد از شرکت کنندگان خانم هاو ۴۶ درصد آقایان هستند.

کنکور سراسری امسال در نوبت صبح و از ساعت ۸ در دانشگاه بوعلی، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور همدان تا ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۱ تير ۱۴۰۱
فقط به فکر خودشون هستن