استاندار قم:

تمرکز زدایی از مرکز از پیش شرط‌های مردمی‌سازی است

استاندار قم گفت:سرعت عمل در تفویض اختیارات از مرکز به استان ها برای مردمی‌سازی دولت اهمیت بسزایی دارد.

سیدمحمد تقی شاهچراغی روز جمعه در دیدار با سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت طی سخنانی گفت: تمرکز زدایی از تهران  از پیش شرط‌های مردمی‌سازی دولت است و  سرعت عمل در تفویض اختیارات از مرکز به استان ها برای مردمی‌سازی دولت  اهمیت بسزایی دارد.

استاندار قم می گوید: برای رسیدن به این نقطه در مرتبه نخست ضرورت دارد تا همراهی و نگاه واحدی به مقوله مردمی سازی در کلان وجود داشته باشد.

او تمرکز زدایی از دیگر پیش شرط‌های مردمی سازی دولت یاد کرد و گفت:  توانمندسازی نیرو‌های جهادی در دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نیز از عوامل مهم در مردمی سازی دولت است.

به گفته شاهچراغی برخی از معضلات که طی ده سال گذشته به آن توجهی نشده بود با تلاش جهادی مدیران جوان و جدید استان قم در کمتر از چهار پنج ماه گذشته حل شده است که این اقدامات از تجربه‌های موفق استفاده از نیرو‌های جهادی است.

استاندار قم گفت: یکی از مباحث مهم در مردمی سازی دولت، مردم پایه شدن دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی در بدنه دولت و به خصوص در وزارت کشور است و از این رو مردمی سازی نیازمند یک نوع اصلاح در ساختار است.

شاهچراغی  گفت: ما در پیگیری مسائل استان در وزارتخانه‌ها از طرف مردم در برابر مدیران می‌نشینیم و از آن‌ها مطالبه می‌کنیم و اولویت ما رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.

او گفت:  قم به دلیل جایگاه علمی، جغرافیایی و نیروی انسانی توان  اجرای آزمایشی طرح‌های مردمی سازی دولت را داراست.

استاندار گفت: در قم نیرو‌های جهادی و مردمی فعال هستند که گستره فعالیت آن‌ها ملی و بین المللی است و این ظرفیت ارزشمندی برای ما می‌باشد تا از آن در تحول ساختار دولت استفاده کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار