موسوی:

۸۸ درصد اراضی ملی فارس سنددارشده اند

 رییس کل دادگستری فارس گفت: ۸۸ درصد اراضی ملی فارس سنددارشده اند و تا پایان شهریور امسال برای تمام اراضی ملی استان که حدود ۱۰ میلیون ۲۰۸ هزارهکتار است سندمالکیت صادر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در مراسم شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه حدنگاری استان گفت: تنها ۱۲ درصد از اراضی ملی فارس سنددار نیستند که علت آن هم مشکلاتی بین اداره اوقاف ومنابع طبیعی است.

او گفت: تا پایان شهریور ماه امسال جاری برای تمام اراضی ملی فارس که حدود ۱۰ میلیون ۲۰۸ هزارهکتار است سندمالکیت صادر می‌شود تازمین خواران نتوانند این اراضی را تصرف کنند.

رییس کل دادگستری فارس گفت: حدنگاری اراضی فارس می‌تواند به تثبیت مالکیت دولت کمک کند که با اجرای این طرح پرونده‌های ورودی به دادگستری هم کاهش می‌یابد، زیرا ماهانه هر قاضی به بیش از ۳۰۰ پرونده در خصوص زمین خواری رسیدگی می‌کنند.

او گفت: با حدنگاری اراضی فارس هم تکلیف اراضی ملی مشخص می‌شود هم پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس کاهش می‌یابد و قضات می‌توانند به حقوق عامه بپردازند.

موسوی گفت: در فارس ۱۰ میلیون و ۲۰۸ هزار هکتار اراضی ملی است که ۹ میلیون و ۱۵۸ هزاز هکتار آن سند دار شده اند، همچنین ۷۶ درصد از این اراضی نیز کاداستر شده اند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: اراضی ملی نباید بدون هویت بمانند اگر برای اراضی ملی سند صادر نشود و ثبت مالکیت نگردد زمینه ارتکاب جرم فراهم می‌شود.

بابایی گفت: مدیر هر سازمان و دستگاهی که در حوزه آن سازمان و نهاد زمین خواری صورت گیرد به عنوان شریک جرم و فراهم کردن زمینه ارتکاب جرم تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های قضایی مرتبط با زمین خواری است.

او گفت: برای حدنگاری اراضی ملی و اراضی کشاورزی فارس قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی در شیراز راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار