در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به دلیل عادی انگاری

یک اپیدمیولوژیست گفت: باید نظام مراقبتی و ژئومیک فعال تر باشد و تعداد تست های بیماری کرونا نیز افزایش پیدا کند.

حمید سوری گفت: متاسفانه به دلیل عادی انگاری میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک در کشور کاهش پیدا کرده است. معتقدم یکی از علت های ساده انگاری، کاهش مرگ و میر و تعداد بستری های مبتلا به ویروس کرونا است.

به گفته وی مطالعات نشان می دهند که باید نظام مراقبتی و ژئومیک فعال تر باشد و تعداد تست های بیماری کرونا نیز افزایش پیدا کند.

او گفت: توالی یابی به خصوص در مناطقی که احتمال بروز طغیان است، باید بیشتر از سایر استان ها انجام شود. در حال حاضر باید کنترل تردد مسافران به ویژه به کشورهای همجوار بیشتر شود.

این اپیدمیولوژیست گفت: در حال حاضر واریانت غالب در کشور همان امیکرون است. هرچه تعداد موارد مثبت شناسایی شده افزایش پیدا کنند، به همان میزان موارد بستری و حتی احتمالا مرگ و میر نیز می تواند بیشتر از گذشته شود.

سوری گفت: در هنگام بروز یک اپیدمی بابد تمام موارد مرگ و میر و بستری ها در مراکز درمانی سراسر کشور به طور جدی کنترل و رصد شوند. رنگ بندی و مبنای تصمیم گیری ها باید بر اساس میزان مبتلایان باشد تا نتیجه گیری ها دقیق تر باشند.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
نکنه دوباره میخوایید روی زنان باردار آزمایش کنین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۱
چطوریه که هر وقت آمار میاد پایین بخاطر تلاشهای مسئولین وزارت بهداشته، ولی بالا رفتنش می‌افته گردن مردم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
من اسفندماه اومیکرون گرفتم الان باید واکسن یادآور بزنم !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
بد به حال تصمیم گیرنده های بی سواد...
چرا تا آمار میره بالا میگید یه علت داره "کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی" هیچ دلیل دیگه نداره! چرا وقتی پایین میومد نمیگفتید ب خاطر رعایت مردمه!!!
فقط فکر خودتونید و همه چیزا گردن مردم مظلوم میذارید...
مگه مردم دستور دادن مدرسه، سینما، تالار و... باز بشن!!!!
تو این دولت ن گرونی ن کرونا رو میتونید تقصیر مردم بندازید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خودتون باعث عادی انگاری شدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
عادی انگاری رو شما خودتون شروع کروید وقتی عصرجدید با اون همه آدم تماشاچی ها ماسک نمیزدن خوب معلومه دیگه کسی ماسک نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
هجمه رسانه ای دکترهای whoیی دوباره شروع شد. خدایا خودت به ما رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این وزارت بهداشت تکلیفشو مشخص کنه!! از یه طرف اطلاعیه وهشدار میده از طرف دیگه مجوز سهل انگاری صادر می کنه!! کی گفت ماسکتون را تو فضای باز بردارید؟؟یا وقتی مردم برن عراق برگردن وبا بیارن بیمارستان شلوغ بشه توبیمارستان کرونا هم زیاد میشه اونوقت چی به سر اونایی میاد که همزمان هم وبا گرفتند هم کرونا؟؟کی می خواد جوابگو باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مقصر اصلی ان مدیری است که اعلام کرد زدن ماسک الزامی نیست ودر اخبار اعلام کردن شما اگر دقت کنید دقیقا بعد از دوسه روز از اعلام این خبر تعداد مبتلایان رو به افزایش گذاشت این مدیر بی کفایت باید تنبیه واز کار برکنار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خود واکسن کرونا عامل افزایش بیماری و انتقال هست اگر الان هم هنوز میبینید هنوز برخی کرونا میگیرن مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا که برخی فروت میشدن از کرونا هم ممکنه فوت بشن و آمارش خیلی کمتر از سایر بیماریهاست
هدف کرونا فقط کاهش جمعیت بود هنوز عوارض ش مونده شاید فوتی های الان هم به خاطر عوارض کرونا باشه
چرا وزارت بهداشت آمار درست و حسابی و مستند اعلام نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
یه مشت احمق اول میگفتن چرا واکسن نیست میریم کشورای دیگه میزنیم حالا میگن واکسن بده اخه ویروس ضعیف شده یا کشته شده میخواد شما رو بخوره یا قسمتی از یه ویروس ضعیف شده میخواد چیکارتون کنه فقط تولید انتی بادی در بدن میشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
شما می تونید بگید واکسنهایی که به مردم دادن موثر نیست یا یک سری عوارض داره ولی اینکه می گید واکسن بیماری را انتقال میده نه فقط علمی نیست بلکه مضحکه !!چرا کادر درمان قبل از واکسن زدن کرونا می گرفتند می مردند ولی بعد بعدواکسیناسیون نمردند مگه نمی گیدواکسن بیماری را بیشترانتقال میده؟؟؟؟حرف اونایی که میگن دولت واکسن رو دستش مونده میخواد به مردم بزنه هم منطقی نبست چون واکسن رایگانه چه به مردم بزنند چه نزنند سودی برا دولت نداره تازه اگه مردم نزنند خرجش برا دولت کمتره چون خیلیاش راباید از چین وارد کنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
جواب14:25، واکسن مفتکی بدست نمیآید و فقط برای تزریق کنندگان هنوز رایگان است، چرا؟ چون دولت از بودجه کل مملکت (که مال همه است حتی کسانی که نباید یا نمیخواهند یا نمیتوانند واکسن بزنند) به واردکننده ها و دلال های خونخوار پول کلانی میدهد تا واکسن وارد کنن. حالا اگر مردم این واکسنهای در انبار مانده را بزنند آنوقت دلال ها دوباره به دولت فشار می آورند که پول بده بریم واکسن بیاریم و باز پول مملکت را میخورند. آیا دقت کردید که ده ها محموله واکسنهای مختلف وارد ایران شد و آمارشان هرروز اعلام میشد ولی قیمتشان اعلام نشد؟ آیا فشارهای پشت پرده برای تعطیل کردن واکسن‌سازهای داخلی، و اختلال در کارشان طبیعی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
01:54اگه اینطوره چرا دولت برای سود دلالهاروغن خوراکی مجانی به مردم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
جواب به 19:42،
برای اینکه دلال های روغن هرچند قوی و منفعت طلب هستند اما به قدرتمندی و پدرسوختگیِ مافیای خونخوار دارو و تجهیزات پزشکی نیستند! حتی به گرد پای آنها هم نمیرسند!
به یاد بیاورید که مسئولین مربوطه با اینکه بهشان اثبات شده بود و از قبل میدانستند که رمدسیویر بی‌تأثیر و مرگبار است، عمدا آنرا تجویز کردند. جوری شده بود که بخاطر رمدسیویرِ بی اثر و مرگبار حتی سِرُم ساده در کل مملکت قحط آمده بود! آخرش هم انداختند گردن مردم و دکترهای بیچاره و گفتند به ما چه میخواستید تجویز نکنید! حتی به دکترها که هم صنفشان هستند هم رحم نکردند. انتظار نداشته باشید که به مردم عادی رحم کنند. آنها جان و سلامتی را وسیله ی پول درآوردن کرده اند.
خدایا خودت ما را از شر ظالمین نجات بده. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
اگه مردم فکر میکردند بعد از سه دز واکسن بازم مبتلا به کرونا میشن شاید اصلا واکسن نمیزدند
Norway
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
من حتی یه دز هم نزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
زدن واکسن باعث کاهش تعداد مبتلا یان وفوت شدگان شد اگر نمیزدن که خیلی بیشتر بود فریب انها را که میگویند واکسن نزنید را نخورید انها خودشان اول از همه واکسن زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
شما غلط کردی نزدی اگر زده بودین بیماری ریشه کن میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
خوب کاری کردی نزدی اگه زده بوده شاید هزارتا سویه ی جدید ایجاد میشد؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
عادی انگاری از مردم شروع نمیشود... از تصمیمات دولت و عادی انگاری تصمیمات دولتی آغاز میشود ..اگه یه نگاهی به چند ماه گذشته و اخبار بازگشایی ها را مرور کنید متوجه خواهید شد این عادی انگاری در راستای عادی انگاری تصمیمات دولت صعودی و یا نزولی میگردد ..در واقع مردم به تصمیم های ستاد کرونا و دولت واکنش نشان میدهند .