موتورسواران متخلف در همدان همیار پلیس می‌شوند

به منظور فرهنگ سازی و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، موتورسواران متخلف استان همدان در قالب طرح موتوریار همیار پلیس می‌شوند.

رییس پلیس راهور استان همدان گفت: بررسی داده‌های آماری سه ماهه نخست امسال و سال ۱۴۰۰ موید این است که موتورسواران سهم زیادی در بروز سوانح فوتی و جرحی در معابر درون شهری همدان دارند بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنا کردن آن‌ها با قوانین راهور ضروری به نظر می‌رسید.

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: بنابراین اجرای طرح توسعه انضباط ترافیکی موتورسیکلت سواران (موتوریار) در همدان با هدف اصلاح رفتار ترافیکی موتورسیکلت سواران و کاهش جان باختگان تصادفات در دستورکار قرار گرفت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: در این طرح پس از توقیف وسیله نقلیه موتورسوار متخلف، کاور همیار پلیس در اختیار او قرار داده و این فرد به مدت دست کم ۲ ساعت به صورت نمادین با پلیس در برقراری نظم ترافیکی همکاری می‌کند.

سرهنگ همایی گفت: موتورسواران متخلف ابتدا تحت آموزش پلیس راهور قرار گرفته و پس از آشنایی با قوانین با پلیس همکاری می‌کنند و این شیوه به نحوی می‌تواند تشویقی برای موتورسوار متخلف در رعایت قوانین و مقررات انتظامی باشد.

او گفت: وسیله نقلیه موتورسوار متخلف در این طرح راهی پارکینک نمی‌شود، موتورسیکلت تنها به مدت چند ساعت توقیف شده و مشخصات موتورسوار پس از دریافت آموزش و به کارگیری به عنوان همیار در سامانه پلیس ثبت، سپس وسیله نقلیه ترخیص می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان عمده‌ترین تخلفات موتورسواران را حرکت خلاف جهت خودروها، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تردد از مکان‌های ممنوعه از جمله پیاده رو، مخدوش کردن پلاک، انجام حرکات نمایشی نظیر تک چرخ و لایی کشیدن و تغییر در اگزوز و ایجاد صدا‌های ناهنجار و گوشخراش دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.