رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر سلماس:

سلماس جز شهر‌های پاک در آذربایجان غربی از نظر اعتیاد است

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر سلماس گفت: شاخص اعتیاد به مواد مخدر در سلماس ۳.۳۹ درصد است.

سرگرد جهانبخش اکبری در آیین اختتامیه طرح کانون بازیگران زندگی که با حضور مسئولین و مدیران ،مربیان و دانش آموزان فعال در این طرح برگزار شد، بابیان اینکه برحسب آخرین شیوع شناسی انجام شده، جمعیت معتادین در سال ۱۴۰۰ در سطح کشور ۵.۳ درصد بوده است که نسبت به شاخص جهانی ۲ درصد کاهش دارد، گفت: طبق آخرین شیوع شناسی انجام شده، شاخص اعتیاد به مواد مخدر در سلماس ۳.۳۹ درصد است که یکی از شهرستانهای پاک و با وضعیت خوب در سطح استان است. 

اکبری می گوید: ۴.۷ درصد جمعیت دانشجویی و ۲.۱ درصد جمعیت دانش آموزی در کشور درگیر بلای خانمان‌سوز مواد مخدر هستند و از همین رو اجرای طرح‌هایی همچون کانون یاریگران زندگی در بین جامعه هدف دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار ضروری و مهم است.

این مسئول انتظامی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی طی سال گذشته ۹۷۲ نفر بر اثر سوء مصرف مواد فوت کرده اند و تعداد ۴۷۶۳ نفر نیز به علت استفاده از انواع مشتقات مواد مخدر فوت شده اند.

او با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: طرح کانون یاریگران زندگی یکی از برنامه های عملیاتی و بسیار مفید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد و مواد مخدر می باشد که در چند سال اخیر به اجرا درآمده است.

اکبری گفت: طرح یاریگران زندگی ارمغانی است برای نسل آینده که با اجرای دقیق آن زندگی توأم با سلامتی، نشاط، جسارت، افزایش توانمندی و آگاهی بخشی را به آنان هدیه می‌بخشد.

او می گوید: مجموعه فراجا در چهار بخش پیشگیری آموزش درمان و مبارزه با آسیب های اجتماعی مخصوصاً اعتیاد فعالیت دارد و توانسته با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط در سطوح مختلف اقدامات شاخصی انجام دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلماس با قدردانی از تلاش ها و همکاری همه دست اندرکاران مجموعه آموزش و پرورش با این نهاد در خصوص پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر با عنایت به اینکه فرهنگ سازی مهمترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین خطر پذیر جامعه می باشد همکاری و تعامل همه دستگاه ها و نهادها در این خصوص امری واجب و ضروری است تا بتوانیم اثرگذاری لازم را در این خصوص در جامعه ایران اسلامی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.