صدور ۱۳ هزار رای قطعی برای تغییر کاربری غیرقانونی در خراسان رضوی

قوه قضائیه برای تغییرکاربری غیر قانونی در خراسان رضوی ۱۳ هزار رای قطعی صادر کرده است.

غلام عباس ترکی معاون حقوقی عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل امروز در هفتاد و هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: احکام قطعی برای این ۱۳ هزار پرونده صادر شده است، ولی  وزارت جهاد کشاورزی و امور اراضی احکام را اجرا نکرده اند و اعلام می‌کنند امکانات لازم را برای اجرا ندارند.

او گفت: چون اعتبار احکام جرایم تغییر کاربری‌های غیر مجاز آنی محسوب می‌شوند و با گذشت سه سال از موعد اجرای آن، این احکام مشمول مرور زمان میشود و به خاطر خلا‌های قانونی نمی‌توانیم آن‌ها را پیگیری کنیم.

معاون حقوقی عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل گفت: هوشمند نبودن نظارت‌ها و نداشتن بانک جامع اطلاعاتی در کشور زمینه را برای تصرفات و تغییر کاربری‌های غیر مجاز فراهم کرده است.

ترکی گفت: یکی از مهمترین مصوبات حفظ حقوق بیت المال ایجاد سامانه جامع اطلاعات برای واگذاری اراضی است که تاکنون توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی تکمیل نشده است.

او گفت: دادستانی کل بصورت کتبی با اجرای این طرح به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی مخالفت کرده است.

معاون حقوقی عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل گفت: باید برای اجرای این طرح علاوه بر کار کارشناسی دقیق، مجوز‌ها و تایید‌های لازم زیست محیطی اخذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.