تلاش باخ برای رفع تعلیق جودوی ایران

رئیس کمیته ملی المپیک از تلاش رئیس کمیته بین المللی المپیک برای رفع تعلیق فدراسیون جودوی کشورمان خبر داد.

سید رضا صالحی امیری که هفته گذشته به همراه حمید سجادی در جلسه‌ای با توماس باخ (رئیس کمیته بین المللی الپیک) در لوزان سوئیس شرکت کرده بود در خصوص حضور ورزشکاران کشورمان در بازی‌های کشور‌های اسلامی و تعلیق فدراسیون جودو صحبت‌هایی انجام داد.

تابستان ۹۸ سعید ملایی گفت: وادار به شکست از حریف خود شده تا با حریف اسرائیلی روبه رو نشود. فدراسیون جهانی نیز جودوی ایران را تعلیق کرد زیرا این عمل خلاف منشور المپیک بود.

صالحی‌امیری درباره مشکلاتی که برای جودو به وجود آمده و باعث تعلیق این رشته شد گفت: یکی از محور‌های اصلی گفت و گوی ما در دیدار با توماس باخ درباره جودو بود که تعلیق ظالمانه‌ای برای این رشته به وجود آمده و ادامه آن ضرورتی ندارد.

فدراسیون کشورمان برای رفع تعلیق به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرد و رای دادگاه دیروز برای بار ششم به تعویق افتاد

صالحی امیری گفت: الان فدراسیون جودو بسیار فعال است و حتی به بازی‌های کشور‌های اسلامی هم اعزام خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین که به احتمال زیاد سال آینده برگزار می‌شود شرکت کند. اگر تعلیق برداشته شود قطعا جودوی ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس روی سکو خواهد رفت.

 باخ گفت: در رای دادگاه نمی‌تواند نظری بدهد، اما توصیه خواهد کرد تا جودوی ایران از تعلیق خارج شود.

صالحی امیری گفت: فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری در آستانه تعلیق قرار داشتند، اما ما بیش از ۱۰ مکاتبه با فدراسیون‌ های جهانی این ۲ رشته انجام دادیم که خدا را شکر مسئله حل شد. آن ها با برگزاری مجامع و ایجاد ثبات موافقت کردند و بعد هم نامه نوشتند که با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون‌ها موافق هستیم. روز سه‌شنبه نشستی با پولادگر و روسای فدراسیون ‌های دوچرخه ‌سواری و ژیمناستیک داشتیم و فرایند انتخابات‌های این فدراسیون‌ها شروع شد.


بیشتر بخوانید


فدراسیون جهانی گفته است حضور جودو در بازی‌های اسلامی بدون مانع است. بازی های کشور‌های اسلامی از ۱۷ تا ۲۸ مرداد به میزبانی ترکیه و در شهر قونیه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۱
مهم نیست جودوی ما را هم مثل روسیه حذف کنند. این فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین که رییس فدراسیون بوده را حذف کرده ما که همیشه محروم بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اگر رای دادگاه CAS بنفع ایران باشد همه مدعی خواهند شد باعث پیروزی ایران شده اند .
اما اگر رای دادگاه به نفع فدراسیون جودو حهانی باشد هیچکس مسئولیت آن را نخواهد پذیرفت .
آخرین اخبار