سجادی و صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری دیدار کردند

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در لوزان سوئیس با رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری دیدار کردند.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان کشورمان به همراه سید رضا صالحی، امیری رئیس کمیته ملی المپیک جهت دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) به لوزان پایتخت سوئیس سفر کردند. در این سفر وزیر ورزش و جوانان رئیس کمیته ملی المپیک ضمن دیدار با رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار‌هایی هم با مسئولان و مدیران ارشد IOC خواهند داشت.

امروز سجادی و صالحی امیری با خانم امینا مانیا مدیر کل فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و اقای پاتریک ویلسون رئیس کمیته حقوقی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست در خصوص اساسنامه فدراسیون، برگزاری و نحوه انتخابات و موضوعاتی، چون ورزش پاک و مقوله دوپینگ در ورزش و فدراسیون گفت و گو‌های سازنده‌ای انجام گرفت.

صالحی امیری گفت: طی مذاکرات در نشست فوق و با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در فدراسیون دوچرخه سواری ایران مدیرکل فدراسیون جهانی دوچرخه سواری متقاعد شد تا با تمرکز بر آینده این فدراسیون، سریع انتخابات برگزار و با ایجاد ثبات برنامه‌های بلندمدت پیگیری شود و مقرر شد فدراسیون جهانی طی چند روز آینده رسما موافقت خود را نسبت به اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری اعلام و پیرو آن انتخابات فدراسیون انجام شود تا دوچرخه سواری ایران از وضعیت خارج شده و تعیین تکلیف شود.

همچنین قرار است سجادی و صالحی دیداری با رئیس فدراسیون  جهانی ژیمناستیک داشته باشند. بازدید از موزه المپیک و دیدار با مسئولان آن از دیگر برنامه‌های سجادی و صالحی امیری در این سفر است.

سال گذشته انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد و محمود رشیدی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد، اما فدراسیون جهانی دوچرخه سواری این انتخابات را به رسمیت نشناخت و در نهایت رشیدی از سمتش استعفا داد و سجادی رسول هاشم کندی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد. همچنین قرار بود انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک تیر ماه سال گذشته برگزار شود، اما اینچه درگاهی رئیس فدراسیون رد صلاحیت شد و این موضوع واکنش برخی از اعضای مجمع را در پی داشت تا پس از گذشت یک سال برگزاری انتخابات این فدراسیون در هاله ای از ابهام قرار داشته باشد، همچنین رد صلاحیت اینچه درگاهی حساسیت فدراسیون جهانی ژیمناستیک را نیز در پی داشت.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار