نماز عید سعید قربان در بوشهر اقامه شد

نماز باشکوه عید سعید قربان با حضور مومنین و مومنات در نقاط مختلف استان بوشهر اقامه شد.

درب‌های مصلی بعد از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعت‌های آغازین شاهد حضور مردم برای شرکت در نماز عید سعید قربان بودیم.

این نماز در سراسر ایران در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

نماز عید قربان‏ مانند نماز عید فطر دو رکعت است که نمازگزار در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیری بگوید و به رکوع برود و دو سجده به‌جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار مرتبه تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

چه در روز عید فطر و چه قربان، پیش از نماز و پس از آن (در نمازقربان، تا ده نماز پس از نماز عید) تکبیرهایی گفته شود، که همه، بزرگ‏ شمردن خدا و توحید و ستایش او و شکر بر نعمت هدایت است. در قنوت نماز باید دعای "اللهم اهل الکبریاء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوی و المغفرة اسالک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسالک خیر ما سالک به عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون" خوانده شود.

نماز عید قربان سوره مخصوصی ندارد ولی بهتر است که در رکعت اول آن سوره "شمس" و در رکعت دوم سوره "غاشیه" را بخوانند، یا در رکعت اول سوره "سبح اسم" و در رکعت دوم سوره "شمس" را بخوانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.